رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی

بیش از هزار و ۲۰۰ پرونده تخلف اقتصادی تشکیل شد/ برخورد قانونی با خودرو‌های شوتی

سرهنگ بخشی گفت: از ابتدای امسال هزار و ۲۸۸ پرونده تخلف اقتصادی در خراسان جنوبی تشکیل شده که سبب بازداشت ۹۳۸ نفر شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ارزش پرونده‌های تشکیل شده در پلیس امنیت اقتصادی استان بیش از ۶۴۴ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: امسال هزار و ۲۸۸ پرونده تخلف اقتصادی در خراسان جنوبی تشکیل شده که احتکار، قاچاق، فرار مالیاتی و زمین خواری از جمله مهم‌ترین و پرشمار‌ترین تخلفات بوده اند.

سرهنگ بخشی گفت: ۹۳۸ متهم در این حوزه دستگیر و به دادسرا‌ها و یا شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی معرفی شده اند.

شوتی ها، معظلی در جاده‌ها

سرهنگ بخشی رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی یکی از معضلات در حوزه قاچاق را وجود خودرو‌های شوتی عنوان کرد و گفت: این خودرو‌ها علاوه بر اینکه برای قاچاق کالا و سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرند، مشکلات مختلفی را به وجود می‌آورند به گونه‌ای که شاهد برخورد این خودرو‌ها در سطح جاده‌ها با یکدیگر و آتش گرفتن آن‌ها بوده ایم.

او گفت: علاوه بر استان ما چندین استان دیگر نیز با این مشکل مواجه هستند و خودرو‌های شوتی حامل سوخت قاچاق از طریق تغییر وضعیت پلاک و افزایش ارتفاع خودرو قابل شناسایی هستند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ بخشی گفت: این خودرو‌ها و مالکین و رانندگان آن‌ها مورد رصد قرار گرفته و پس از توقیف به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شوند تا با آن‌ها برخورد لازم انجام گیرد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: اعمال قانون به دلیل تغییر ایجاد شده در خودرو نیز از طریق پلیس راه انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.