پرداخت بیش از ۲۱ میلیارد تومان پاداش به مشترکین برق در قزوین

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: مشترکین صنعتی و خانگی در قزوین ۲۱ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان پاداش گرفتند.

مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در جلسه هماهنگی مدیریت بهینه مصرف برق در استانداری گفت: در راستای مدیریت مصرف برق در پیک بار مبلغ ۲۱ میلیارد تومان به مشترکین صنعتی و ۷۸۰ میلیون تومان پاداش به مشترکین خانگی کم مصرف پرداخت شد.

در استان قزوین ۶۵ درصد انرژی برق در بخش تولید (صنعت و کشاورزی) مصرف می‌شود و برای مدیریت مصرف در اوج بار زمینه جلب همکاری با صنایع را مهیا کرده ایم تا فعالان این بخش با آگاهی از وضعیت موجود برای مدیریت مصرف برنامه ریزی کنند.

امسال ۷ هزار و ۳۲۹ تفاهم نامه در استان امضا شد که هزار و ۸۸۱ تفاهم در بخش صنعتی، ۴ هزار و ۶۲ مورد در بخش کشاورزی، ۸۳۹ مورد در اداری و عمومی، ۴۸۰ مورد در بخش تجاری، ۵۷ تفاهم در زمینه سی ان جی، ۱۰ تفاهم نامه در زمینه خود تامین‌ها دریافت شد.

با امضای تفاهم نامه ۱۵۰ مگاوات مدیریت مصرف در اوج بار مهیا و صرفه جویی شد و در این راستا ۲۱ میلیارد تومان برای همکاری به بخش صنعت پاداش داده شد.

از مجموع حدود ۵۰۷ هزار مشترک استان تعداد ۷۵ هزار مشترک در ماه قبل با ما همکاری کردند و کسانی که کمتر از ۳۰۰ کیلووات مصرف داشتند توانستند مشمول پاداش شوند که در این بخش نیز ۷۸۰ میلیون تومان پاداش پرداخت شد.

با طراحی و بهره برداری از نرم افزار پایش و استفاده از ویژگی‌های این سامانه توانستیم تعریف نقشه کنترل پیک بار استان و سهمیه بندی هر امور در این خصوص و گروه مشترکین و درصد کاهش بر اساس تعریف کاربر را رصد کنیم و نقشه کنتور‌های آنلاین و آفلاین در سطح استان میز مشخص شده است.

نمایش پروفیل بار سرعتی هر مشترک و ارسال پیامک تخطی به مشتریکن تعریف شده در هر گروه و نمایش تجاوز از قدرت قراردادی کنتو‌های هوشمند و نیز نمایش پروفیل بار ساعتیو روزانه مشترک در اپلیکیشن پایش مهیا شده است.

رویکرد ما این است که به سمت خاموشی در بخش کشاورزی و صنعت نرویم لذا با تفاهم و درخواست از مشترکین برای مدیریت مصرف امیدواریم صرفه جویی در انرژی برق به میزانی برسد که ما بتوانیم با همکاری همه بخش‌ها به نیاز‌ها پاسخ دهیم و وضعیت را مدیریت کنیم و از پیک بار عبور کنیم.

صرفه جویی ۳۰ درصدی در مصرف برق ادارات الزامی است

در ساعات اداری بایستی تا ۳۰ درصد و پس از ساعات اداری بایستی ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در مصرف انرژی صرفه جویی شود که برخی دستگاه‌های اجرایی هنوز این همکاری را جدی نگرفته اند.

گروه‌های فولادی بیشتری همکاری را در تابستان و پیک بار داشته اند که جای تقدیر دارد، اما از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم با انتقال برق سیستم‌های سرمایشی خود به مولد‌های خود در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.

بیشتر ادارات، بیمارستانها، بانک‌ها مولد برق دارند، اما از آن استفاده نمی‌کنند و هنوز مصرف برق ادارات و بخش‌های دولتی کاهش نیافته و این همکاری مطلوب نیست که امیدواریم به درخواست ما پاسخ دهند تا بتوانیم مدیریت مصرف را محقق کنیم.

با نصب کنتور‌های هوشمند امکان رصد و کنترل میزان مصرف همه مشترکین مهیا شده و امیدواریم با جلب همکاری همه مشترکین صنعتی، کشاورزی، خانگی، خدماتی و اداری بتوانیم با کمترین چالش از پیک بار عبور کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.