زندانیان مشغول به کار می شوند

۱۳۰ زندانی درشهرک صنعتی شهرستان اشتهارد در مرحله اول طرح اشتغالزایی برای زندانیان در واحد‌های تولیدی مشغول به کار می شوند.

رئیس کل دادگستری البرز گفت: باتوجه به نامگذاری سالجاری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و تحقق اهداف این شعار اشتغال مددجویان در واحد‌های تولیدی و صنعتی مدنظر قرار گرفت.

آقای حسین فاضلی هریکندی گفت: براین اساس به دنبال آن هستیم تا با اشتغال زندانیان دراین واحد‌های تولیدی زمینه اصلاح آنان را برای بازگشت سالم به جامعه فراهم کنیم.

او گفت:  بخش قابل توجهی از پرونده‌ها به دلیل جرایم مالی است و  این درحالی است که وقوع این جرایم نیز به دلیل نداشتن شغل مناسب برمی گردد.

آقای فاضلی هریکندی می گوید: از سوی دیگر سیاست‌های قوه قضاییه درسال‌های اخیر با نگاه ویژه به باز اجتماعی شدن زندانیان بوده و دراین زمینه به استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای باز اجتماعی شدن و اشتغال زندانیان تاکید می‌شود.

رئیس کل دادگستری البرز گفت:  ظرفیت‌های دولتی محدود است و از ظرفیت‌هایی که جامعه و گروه‌های مردمی دارند برای باز اجتماعی کردن و اشتغال زندانیان باید استفاده شود.

او گفت: براساس تاکید رییس قوه قضاییه بستر‌های لازم برای حرفه آموزی زندانیان فراهم شده چراکه بیکاری منشا فساد است.

به گفته رئیس کل دادگستری البرز دراین استان ۱۳ شهرک صننعتی است که براساس بررسی‌ها شهرک صنعتی اشتهارد نیاز به یک هزار نیروی کار داشت که استفاده از زندانیان برای کار در واحد‌های تولیدی در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت مورد توجه قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.