ثبت ۴۵۰ مورد گزارش بیماری دامی در کردستان

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: در سه ماهه اول امسال ۴۵۰ مورد گزارش بیماری دامی توسط دامپزشکان بخش غیر دولتی دامپزشکی در کردستان ثبت شد.

ناصر مخدوم گفت: با توجه به اهمیت انجام دقیق و به موقع گزارش دهی بیماری، بویژه بیماری‌های استراتژیک و قابل انتقال بین انسان و دام، در شناسایی سریع و کنترل کانون‌های بیماری و جلوگیری از انتشار آن در سطح استان و کشور، این اداره کل ضمن راه اندازی و توسعه سامانه گزارش دهی بیماری‌های دامی GIS برای کلیه مراکز دامپزشکی بخش غیر دولتی استان با آموزش مستمر، نحوه ثبت و گزارش به موقع بیماری‌های دامی کارشناسان مراکز دامپزشکی بخش غیر دولتی، نسبت به تقویت سیستم مراقبت غیر فعال بیماری‌های دامی استان اقدام کرده است.

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان گفت: بدین منظور تعداد کاربران فعال سامانه گزارش دهی شهرستان‌های تابعه استان  از ۵۱ نفر به ۸۰ نفر در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت که این امر منجر به افزایش شناسایی و گزارش دهی بیماری ها شد.

به گفته او در سه ماهه اول سال گذشته ۲۲۷ مورد گزارش شد و این آمار در سه ماهه اول امسال به ۴۵۰ مورد گزارش بیماری رسیده است که افزایش ۹۸ درصدی شناسایی کانون‌های بیماری‌های دامی در استان به همراه داشته است.

مخدوم از دامداران کردستانی در خواست کرد در صورت بروز هر گونه بیماری و تلفات دامی بلافاصله به نزدیکترین مراکز دامپزشکی بخش دولتی و یا غیر دولتی مراجعه کرده تا با شناسایی به موقع بیماری، نسبت به کنترل، درمان اقدام و از مخاطرات بیماری جلوگیری به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.