کاهش مصرف برق با تغییر ساعات کاری ادارات در اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: با تغییر ساعات کاری ادارات مصرف برق روزانه حدود ۴ مگاوات در استان کاهش یافته است.

حسین قدیمی گفت: با شروع اجرای طرح تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در استان اردبیل، روزانه ۳ الی ۴ مگاوات در مصرف برق استان اردبیل صرفه جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه هیأت محترم دولت و ابلاغیه استانداری، جهت صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات پیک بار فصل گرم و تابستان، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل از روز شنبه ۲۱ خرداد ماه لغایت ۳ شهریور از ساعت ۷ لغایت ۱۳:۳۰ تعیین شده است.

قدیمی می‌گوید: روزانه لیست دستگاه‌های اجرایی که بیشتر از الگو مصرف می‌کنند از نرم افزار پایش استخراج شده و اخطاریه کتبی به این ادارات ارسال می‌شود.

او می‌گوید: ۳۱۳ دستگاه اجرایی در استان توسط بازرسان انرژی شرکت توزیع برق استان اردبیل پایش و مصرف برق ادارات این ادارات رصد شده اند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند که در غیر این صورت با اخطار کتبی و قطع برق مواجه خواهند شد.

قدیمی می‌گوید: از آغاز طرح کاهش مصرف برق ادارات در استان که از ۲۱ خرداد ماه سالجاری شروع شده است تاکنون بازرسی روزانه از ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

او گفت: به بیش از ۵۰ مشترک اداری از طرف شرکت توزیع برق استان اردبیل اخطاریه پر مصرفی ارسال شده است که در صورت ادامه روند مصرفشان و پایین نیاوردن مصرف برق این ادارات؛ برق این ادارات قطع و اسامی آن‌ها در رسانه استانی منتشر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: اختصاص پاداش به مشترکان خانگی به این صورت که به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی در مصرف برق نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۵ برابر صرفه جویی پاداش دریافت خواهند کرد.

قدیمی می‌گوید: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع استان به منظور کاهش مصرف برق در ساعات پیک و رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت توزیع برق استان از دیگر برنامه‌ها و اقدامات این شرکت جهت عبور از پیک تابستان ۱۴۰۱ است.

او ادامه داد: امید است با مشارکت و یاری هم استانی‌های عزیز در مصرف بهینه برق با محدودیت مواجه نشویم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.