فرانسه به دنبال استفاده از نفت ایران و ونزوئلا

یک مقام در دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد پاریس برای کنترل قیمت انرژی خواستار بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازار است.

یک مقام در دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) اعلام کرد فرانسه خواستار بازگشت ایران و ونزوئلا به بازار نفت شده تا از فشار روسیه در عرضه انرژی که سبب افزایش قیمت‌ها شده، بکاهد.

به گزارش رویترز، فرانسه همچنین خواستار یک مکانیسم برنامه‌ریزی شده برای تعیین سقف قیمت نفت شده است. گفته شده برنامه باید تا حد امکان گسترده باشد و به تولید نفت روسیه هم محدود نشود.

گفتنی است از زمان شروع جنگ اوکراین، کشور‌های بلوک غرب تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کرده اند که سبب شده قیمت انرژی در جهان و به ویژه اتحادیه اروپا افزایش یابد چرا که مسکو بخش قابل توجهی از انرژی این کشور‌ها را تامین می‌کند. بحران انرژی سبب شده کشور‌های اروپایی مثل آلمان وارد فاز هشدار شوند و حتی پیش‌بینی شده در فصل زمستان با بحران سهمیه‌بندی گاز رو به رو شوند.

کمبود منابع انرژی سبب شده رهبران غربی به دنبال تامین نفت و گاز از کشور‌های غرب آسیا باشند. گفته می‌شود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز در سفری که به تازگی به کشور‌های حوزه خلیج فارس داشته به دنبال رایزنی برای تامین انرژی بوده است. 

حدود ۹ روز پیش، برای اولین بار در دو سال گذشته نفت ونزوئلا راهی اروپا شد. خبرگزاری رویترز با استناد به داده‌های رفینیتو، شرکت ردیابی نفتکش‌ها گزارش داد که محموله‌ای متشکل از ۶۵۰ هزار بشکه نفت ونزوئلا در آستانه حرکت به اروپا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
بایدفرانسه رویه جوری پیچوند که دم درازی وزبون درازی نکنه. خیلی مارموزه گاهی از انگلیس هم مکارتره
United States of America
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۶ تير ۱۴۰۱
چند سال ما خواستیم بفروشیم اونها تحریم کردند حالا اوضاعشان خیطه دنبال نفتمون هستند اگر بفروشیم خیانت کردیم خیانت در برابر پسرهایی که پیر شدند دخترانی که تنها ماندن پدر مادرهایی که با سیلی صورت سرخ کردند حالا خود دانی بگذارید در کمبود انرزی و تورم بالا دست و پا بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۶ تير ۱۴۰۱
ای کرم های خاکی...
موشهای کثیف مرداب..
آخرین اخبار