اعتراض کشاورزان نورآباد به مصوبه جلوگیری از کاشت سیب‌زمینی/مسئولان پاسخگو نیستند

طیق گفته مسئولان خشکسالی‌های اخیر و فرونشست اراضی زراعی، کشت سیب زمینی در شهرستان نور آباد را ممنوع کرده، اما این در حالی است که کشاورزان مابقی محصولات اعلام شده جهت کاشت را حتی پرآب‌تر از این محصو‌ل می‌دانند.

چندی پیش شورای آب شهرستان نورآباد سیب زمینی را در فهرست محصولات آب بر قرار داد و کشت آن را ممنوع کرد، در حالیکه کشت خیار پیاز چغندر و ذرت علوفه‌ای نسبت به سیب زمینی آب بیشتری مصرف می‌کنند و از ارزش غذایی کمتری برخوردار هستند، ممنوع نیست.

در این میان فرمانداری با شخم زدن زمین‌های کشاورزی بر ممنوعیت این محصول پافشاری کرد و حتی برق زمین‌ها را قطع نمود تا آبرسانی صورت نگیرد که این امر خشم آنها را برانگیخت و موجب اعتراض بسیاری از کشاورزان شد.

اما مابقی محصولاتی که اجازه کاشت دارند هم جز محصولات پر آب می‌باشد و اینکه چرا اجازه کاشت سیب زمینی را نمی‌دهند برای کشاورزان شک برانگیز و جای سوال است.

کشاورزان با بیان اینکه دولت پاسخگوی ما نیست، می‌گویند: اگر بذر‌های سیب زمینی که از سال گذشته ذخیره شده، کاشته نشود فاسد می‌گردد، در حالی که قیمت این محصول برای هر هکتار حدود ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است و در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هکتار از یک دهم زمین‌هایی است که سال گذشته زیر کشت این محصول بوده است.

 

کشاورزان از کشت های جایگزین استفاده کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.