مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان زنجان معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با تکریم امیرعلی نیک‌بخش و معارفه محمد رضاخانی برگزار شد. 

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مهمترین ویژگی کتابخانه های عمومی، در دسترس‌ بودن آن برای همه مردم است.

او می گوید: کتابخانه ها نقش موثری در ایجاد پایداری اجتماعی ایفا می کنند. 

میر عبداللهی گفت: کار در کتابخانه یک فریضه فرهنگی است و کار در این حوزه شرافت و احترام دارد و کتابخانه یک محل امن فرهنگی برای خانواده‌هاست.

او می گوید: کتابخانه محل ارائه خدمات کتاب محور است و  یکی از برنامه‌های این نهاد بازتعریف ارائه خدمات جدید است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه لزوما محل عضویت و امانت نیست، بلکه کتابخانه محل ارائه خدمات کتاب محور است.

او می گوید: برای خروج از ارائه خدمات کلیشه‌ای و ارائه خدمات در پارک دانشجو در کتابخانه بدون کتاب هستیم که محقق شده است و طبق آخرین آمار در حال حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی در کشور فعال است که ۲ هزار و ۷۰۰ باب از آن‌ها متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مابقی کتابخانه‌های مشارکتی مستقل است.

میر عبداللهی گفت: بر اساس برآورد‌ها به حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار کتابخانه عمومی دیگر در سطح کشور احتیاج داریم تا مطلوب نهایی، محقق شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: وضعیت کتابخوانی خوب نیست و سرانه کتابخوانی نیاز به تقویت دارد و در عصر انفجار اطلاعات و جایگزین‌هایی که ایجاد شده است، متاسفانه کتاب محجور مانده و مورد کم مهری قرار گرفته است.

رفیعی می گوید: کشور ما داعیه‌دار تمدن و فرهنگ است و بخش عمده‌ای از فرهنگ مربوط به کتاب است پس باید به این موضوع توجه ویژه کنیم.

او گفت: موضوع دیگر محتوای کتاب‌هاست که زمینه گرایش و اندیشه را ایجاد کنیم که خروجی آن ایجاد زمینه و متناسب با گرایش‌های ملی باشد.

مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان زنجان می گوید: افتتاح و راه اندازی ۱۰ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی و همچنین ۴ باب ساختمان توسط خیرین ارجمند به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: انقلاب اسلامی پس از امام راحل مرهون مقام معظم رهبری است و برای پی بردن به اهمیت کتاب باید به فرمایشات ایشان توجه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.