تصویب پیش نویس قانونی برای انحلال کنست رژیم صهیونیستی

نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی در نخستین قرائت به پیش نویس قانونی برای انحلال پارلمان رای دادند.

کمیته پارلمانی متمرکز روی پیش نویس قانونی که راه را برای انتخابات زود هنگام ۲۵ اکتبر یا یکم نوامبر باز می‌کند، اعلام کرد: کار خود را به پایان رسانده و این پیش نویس قانون را به اتفاق آراء تصویب کرده است که در قرائت نخست در پارلمان نیز با رای موافق ۵۳ نماینده، بدون رای مخالف یا ممتنع تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ۱۲۰ نماینده رژیم صهیونیستی قرار است این پیش نویس را در سه قرائت تصویب کنند.

نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته در قرائت مقدماتی پیش نویس قانون انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات مجدد را تصویب کرده بودند.

تصویب این پیش نویس بعد از این که نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم پایان ائتلاف نامتجانس حاکم را اعلام کرد، انجام گرفت. کابینه ائتلافی با نخست وزیری نفتالی بنت از ژوئن ۲۰۲۱ قدرت را در اراضی اشغالی دست دارد.بر اساس توافق تقسیم قدرت میان بنت و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه کنونی این رژیم، لاپید بعد از انحلال پارلمان تا تشکیل پارلمان آینده نخست وزیر خواهد شد.

بنت و لاپید در ژوئن ۲۰۲۱ ائتلاف منحصر بفردی در تاریخ رژیم صهیونیستی تشکیل دادند تا به ۱۲ سال نخست وزیری پیوسته بنیامین نتانیاهوپایان دهند. این ائتلاف از احزاب راستگرا، میانه رو، چپگرا و برای نخستین بار یک تشکل عرب تشکیل شد. اما این ائتلاف در هفته‌های اخیر شکست‌های متعددی متحمل و بیشتر متزلزل شد و ششم ژوئن مخالفان با جمع آوری اکثریت آرائی علیه پیش نویس قانونی که تمدید اجرای قانون رژیم صهیونیستی را در خصوص ۴۷۵ هزار نفر شهرک نشین صهیونیست ساکن در کرانه باختری اشغالی پیش بینی کرده بود، آخرین ضربه را به آن وارد کردند.

رای به پیش نویس قانون انحلال پارلمان مرحله‌ای کلیدی به سوی فراخوانی برای انتخابات پیش از موعد جدید است که پنجمین انتخابات پارلمانی در کمتر از چهار سال در اراضی اشغالی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار