اینستاگرام و فیس بوک از سقط جنین حمایت نمی‌کنند

اینستاگرام و فیس بوک شروع به حذف پست‌هایی کردند که قرص‌های سقط جنین ارائه می‌کردند.

فیس‌بوک و اینستاگرام شروع به حذف سریع پست‌هایی کرده‌اند که قرص‌های سقط جنین را در اختیار زنانی قرار می‌دهند که ممکن است به دنبال تصمیم دادگاه عالی که حمایت‌های قانون اساسی را از این عمل سلب می‌کند، نتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

چنین پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی ظاهراً با هدف کمک به زنان ساکن در ایالت‌هایی بود که قوانین قبلی منع سقط جنین در آن‌ها به طور ناگهانی در روز جمعه اجرایی شد. در آن زمان بود که دادگاه عالی Roe v. Wade، تصمیم سال ۱۹۷۳ خود را که دسترسی به سقط جنین را یک حق قانونی اعلام کرد، رد کرد.

تقریباً بلافاصله، فیس‌بوک و اینستاگرام شروع به حذف برخی از این پست‌ها کردند، درست زمانی که میلیون‌ها نفر در سراسر آمریکا به دنبال شفافیت در مورد دسترسی به سقط جنین بودند.

بر اساس تحلیل شرکت اطلاعات رسانه‌ای Zignal Labs، اشاره‌های عمومی به قرص‌های سقط جنین و همچنین پست‌هایی که به نسخه‌های خاصی مانند میفپریستون و میزوپروستول اشاره می‌کنند، صبح جمعه ناگهان در سراسر شبکه‌های توییتر، فیسبوک، ردیت و تلویزیون افزایش یافت.تا روز یکشنبه، Zignal بیش از ۲۵۰۰۰۰ مورد از این موارد را به ثبت رسانده بود.

اما صبح روز بعد تمام تبلیغات و صفحات با محتوای قرص‌های سقط جنین حذف شد و در صورت پست چنین تبلیغاتی، ظرف مدت کوتاه چند دقیقه‌ای حذف می‌شود.البته قرص‌های سقط جنین را می‌توان به طور قانونی از طریق پست و پس از مشاوره آنلاین از تجویز کنندگانی که تحت گواهینامه و آموزش قرار گرفته اند، دریافت کرد.

مریک گارلند، دادستان کل، روز جمعه گفت که ایالت‌ها نباید میفپریستون، دارویی که برای سقط جنین استفاده می‌شود، ممنوع کنند و بصورت قانونی و درمانی با تشخیص درست باید در اختیار بیماران قرار گیرد.

گارلند در بیانیه‌ای روز جمعه گفت: ایالت‌ها ممکن است میفپریستون را بر اساس مخالفت با قضاوت متخصص FDA در مورد ایمنی و اثربخشی آن ممنوع کنند.

اما برخی از جمهوری‌خواهان قبلاً تلاش کرده‌اند تا ساکنان خود را از دریافت قرص‌های سقط جنین از طریق پست بازدارند، برخی از ایالت‌ها مانند ویرجینیای غربی و تنسی ارائه دهندگان را از تجویز دارو از طریق مشاوره پزشکی از راه دور منع کرده‌اند.


منبع: سایت نشنال ردیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار