رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی از نظر نیرو‌های انسانی و نخبه ها برخوردار است و مرکز پژوهش‌های مجلس برنامه‌های متعددی برای استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان کشور در حوزه‌های مختلف را دارد.  

 بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه سلسله نشست‌های «گفتمان سیاسی» که به میزبانی دانشکده مدیریت، علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با مشارکت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: برنامه‌های توسعه‌ای کشور عمدتا بدون توجه به ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی و منطقه‌ای کشور تدوین شده است به صورتی که در نگاه اول می‌توان برنامه‌های توسعه‌ای تدوین شده را برای هر کشور دیگری هم در نظر گرفت بر همین مبنا ضروری است تا ملاحظات جغرافیای سیاسی و اقتصادی کشور در سیاست‌گذاری‌های آتی بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد. 

به گفته نگاهداری هاب منطقه‌ای از منظر وصل کریدور شمال به جنوب (اوراسیا تا خلیج فارس) و کریدور شرق به غرب (جاده ابریشم) یکی از مهمترین مزیت‌های منطقه‌ای ایران است که می‌باید در طراحی سیاست‌هایی که برای کشور انجام می‌شود مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از پنجره‌های فرصت در کشور است. با توجه به شکل‌گیری پلتفرم دانش بنیان در کشور، لازم است تا از این ظرفیت برای رفع نیاز‌های کشور استفاده جدی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۸ تير ۱۴۰۱
اگه نخبه ها بیان سر کار همه نماینده ها و وزیرا بیکار میشن
آخرین اخبار