افتتاح آیین کاربینی میدانی طرح ملی دادرس در چهارمحال و بختیاری+تصاویر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار در کشور آیین کاربینی میدانی طرح ملی دادرس در استان افتتاح شد.

آقای کیانی گفت: طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) پس از واقعه آتش‌سوزی در مدرسه دخترانه روستای شین‌آباد استان آذربایجان غربی، به منظور آماده سازی این قشر برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در قالب تفاهم نامه بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد و در مدارس زیر پوشش این طرح طی ۹ دوره و در سال ۹۱_۹۲ اجرا شده است.

دهمین دوره این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ با رویکرد جدید در دست اجرا قرار دارد.


بیشتر بخوانید


دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در طرح ملی دادرس علاوه بر آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر، هشت سرفصل امدادی را به صورت تئوری و عملی فرا خواهند گرفت و با تشکیل گروه‌های ۱۴ نفره در مدارس، کارگروهی و باهم بودن را تمرین می‌کنند.

مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی (CPR)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی، اسکان اضطراری، کاربینی میدانی (عملیاتی) از جمله سرفصل‌هایی است که در طرح ملی دادرس به دانش آموزان چهارمحال و بختیاری آموزش داده خواهد شد.

مدت زمان آموزش‌های تئوری و عملی طرح ملی دادرس در مجموع ۳۴ ساعت و کاربینی میدانی نیز شش ساعت است که به طور کلی ۴۰ ساعت آموزش پایه محسوب می‌شود.

کاربینی میدانی دادرس، در قالب بازدید از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل‌های آموزشی دادرس شامل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC)، پایگاه‌های امدادی، اتاق پراتیک (تجهیزات آموزشی و مانکن‌ها)، آمبولانس و سایر موارد در حوزه امداد و نجات است.

همچنین به طور همزمان آموزش و آگاه سازی دانش‌آموزان از سوی کارشناسان و مربیان مربوطه انجام می‌شود.

عکاس: رضا سمیع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار