معاون وزیر جهادکشاورزی:

امنیت‌غذایی و خودکفایی با ورود دانش‌بنیان‌ها محقق می‌شود

خیام‌نکوئی گفت: ایجاد امنیت غذایی، خودکفایی در تولیدات راهبردی با ورود نوآوری در بخش کشاورزی و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان‌تحقیقات، ترویج‌وآموزش کشاورزی گفت: دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی از مهمترین زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی است و با توجه به ظرفیت مطلوب هیات علمی و دانش آموختگان استان سمنان، فعالیت این دهکده تحول بخش کشاورزی و منابع طبیعی را به دنبال دارد.

خیام‌نکوئی می گوید: امکان استقرار شرکت‌های دانش بنیان در محل دهکده فناوری و نوآورری، بهره مندی از آزمایشگاه‌های کشاورزی، استفاده از عرصه‌های تحقیقاتی و الگویی در مزارع و بهره مندی از امتیاز‌های پارک علم و فناوری مانند معافیت مالیاتی، از مزایای راه اندازی این دهکده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان‌تحقیقات، ترویج‌وآموزش کشاورزی گفت: دانش آموختگان بیکار و دارای ایده‌های مطلوب کشاورزی و منابع طبیعی با استقرار شرکت‌های دانش بنیان خود در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان از مرحله تولید تا ارائه محصول حمایت می‌شوند و سهم مهمی در افزایش ارزش افزوده دانش استان، تولید ناخالص ملی، حل چالش‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی، افزایش ثروت و رفاه مردم دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.