فقر مهارتی عامل بسیاری از آسیب‌ها است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی محصول فقر مهارتی و کارآفرینی است.

رحیم یونسی گفت: مهارت‌آموزی باعث توسعه و رونق اقتصادی و اجتماعی شده و نقش کلیدی در مهارت‌آموزی به نیروی کار و تبدیل آن به نیروی ماهر، متخصص و کارآفرین دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اصرار خانواده‌ها برای ادامه تحصیل فرزندان خود در رشته‌های نظری و صرف کسب گواهی پایان تحصیلات دانشگاهی را مانع از دستیابی به اهداف بلند مدت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه رشته‌های مهارتی در این استان ذکرکرد.

او همچنین با اشاره به اینکه فرآیندهای آموزشی باید بر اساس تقاضای بازار و منطبق بر ایجاد فرصت‌های شغلی باشد، می گوید: ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرینی برای جوانان بدون توسعه آموزش‌های مهارتی امکان‌پذیر نیست.

یونسی اشتغال را یکی از مهم‌ترین مشکلات جوانان و خانواده‌ها دانست و گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی بر اساس واقعیت‌ها و نیازهای جامعه از اولویت‌های فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل می گوید: آموزش مهارت‌های نوین با رویکرد دانش‌بنیان منطبق بر استانداردهای بین‌المللی در حوزه‌های صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر و گردشگری برای تربیت نیروی کار ماهر و مجرب از جمله آموزش‌های مهارتی ارائه شده در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

یونسی با اشاره به فعالیت ۱۹ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در استان اردبیل گفت: از این تعداد پنج مرکز آموزش سیار و یک مرکز آموزش جوار است و در تمامی این مراکز آموزش های مهارتی به صورت رایگان به علاقه‌مندان و جویندگان کار ارائه می‌شود.

به گفته او، همچنین در ۲۰۰ آموزشگاه خصوصی و آزاد در نقاط مختلف استان مهارت‌های لازم در رشته‌های متنوع به صورت حضوری و مجازی ارائه می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.