بررسی راهکار‌های پیشگیری و کاهش آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت

آخرین راهکار‌ها و پیشنهاد‌ها جهت پیشگیری و کاهش آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ارائه شد.

نشست ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و جانشین رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن اجتماعات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد.

آقای احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این نشست، پس از ارائه گزارش آخرین وضعیت آتش‌سوزی در سطح مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان، راهکار‌ها و پیشنهاد‌ها برای پیشگیری موثرتر و کاهش آتش‌سوزی در این مناطق را ارائه داد.


بیشتر بخوانید


افزایش گشت و کنترل در مناطق مستعد حریق، هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های مرتبط، شناسایی و معرفی نقاط آبی استان جهت استفاده بالگرد اطفاء حریق، تامین لوازم و تجهیزات اطفاء حریق خودروئی، موتورسیکلت، دمنده، فلکسی پک و ...، برنامه‌ریزی برای استفاده از توان جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد در زمینه اطفاء حریق، برقراری شیفت اطفاء حریق اداره کل و ادارات تابعه استان، تشکیل ستاد راهبردی و تیم عملیات واکنش سریع در سطح استان به منظور مقابله با حریق‌های احتمالی، رعایت بهره برداری پایدار از منابع طبیعی و رعایت حقابه‌های زیست محیطی از راه‌های کاهش آتش‌سوزی است.

ظرفیت‌سازی فرهنگی در بین جوامع محلی و طبیعت گردان و تحول در دانش و بینش و رفتار جوامع انسانی برای حفاظت از طبیعت از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.