تخصیص اعتبار به پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به یزد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان از منابع عمومی کشور، برای پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافت.

مجید دهقانی زاده گفت: طی حرکت کم‌نظیری به همت سازمان برنامه و بودجه کشور بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان از منابع عمومی کشور، برای پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور به استان یزد پول نقد تزریق شده است.

او می گوید: رئیس اداره شهرستان خاتم نباید وضعیت روزمره‌گی داشته باشد بلکه باید به پیگیری اقدام موثر در قالب برنامه بپردازد تا با این تخصیص کار متفاوتی نسبت به سال‌های قبل در شهرستان صورت پذیرد.

دهقانی‌زاده گفت:  استان یزد جزء بهترین مناطق کشور برای سرمایه‌گذاری و هدف اصلی و مهم کشور است و یکی از محور‌های اصلی توسعه استان در سال‌های آینده محور خاتم، مروست و ابرکوه است.

به گفته او پایه و اساس همه مسائل باید فرهنگی باشد و راهبری جدی و اساسی دولت سیزدهم نیز تاکید بر قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با توجه به اینکه اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی به نسبت ده سال گذشته رشد بی‌سابقه‌ای داشته است، خواستار تحولی نوین مبتنی بر طرح و ایده جدید در حوزه فرهنگی استان شد و گفت: کارفرهنگی صرفا توسعه فضای فیزیکی نیست.

دهقانی‌زاده گفت: وظیفه داریم استفاده بهینه‌ای از تمام منابع و سرمایه‌های کشور داشته باشیم که این نیازمند داشتن برنامه‌های میان مدت و بلند مدت است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با ابراز تاسف از اینکه بالغ بر ۸۰ درصد اعتبارات کشور هزینه‌ای بوده و فقط ۲۰ درصد به هزینه‌های عمرانی اختصاص یافته است، گفت: به سمت تغییر این رویکرد رفت تا کار عمرانی و آبادانی بیشتری در کشور انجام شود.
دهقانی‌زاده گفت: هنر دولت سیزدهم تغییر ریل است و اعتبارات عمرانی در خدمت تولید و اشتغال قرار داده است.

او می گوید: بر همین اساس بالغ بر هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ تسهیلات قرض‌الحسنه برای استان خواهیم داشت.

او می گوید: ملت ایران مستحق بهترین‌ها در دنیا هستند و این مهم به دست مسئولان شدنی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، افزود: هرکدام از ما به عنوان دولت، خدمتگزار و مسئول در سطوح مختلف کشور، متولی توسعه و پیشرفت جامعه هستیم و باید این مسیر را برای مردم به بهترین نحو سازماندهی کنیم.

به گفته او در حال حاضراز سوی دولت ده‌ها اقدام و کار بزرگ در کشور انجام می‌شود، اما  در برابر یکسری از مشکلات قرار گرفته که شیرینی آن را به کام مردم تلخ کرده است.

او از همه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان خواست تا اقدامات ارزنده دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را اطلاع‌رسانی کنند.

این موضوع را  دهقانی‌زاده در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خاتم  مطرح کرد.

حمیدرضا فرزانگان رئیس گروه امور تولیدی و زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد گفت: سرجمع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی سال ۱۴۰۰ در  شهرستان خاتم   بالغ بر ۲۲۲ میلیارد تومان بوده است.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خاتم، گفت: این شهرستان از سایر اعتبارات عمرانی ملی شامل اعتبارات محرومیت‌زدایی، سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد، و اعتبارات ابلاغی ملی به دستگاه‌های اجرایی استان بهره‌مند شده است.

اعتبارات محرومیت‌زدایی، اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، پروژه‌های عملیاتی و سفر استاندار یزد به این شهرستان و تشریح اعتبارات جدول ۱۰ قانون بودجه از دیگر محور‌های این نشست بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و هیات همراه در سفر یک روزه خود به شهرستان خاتم از پروژه‌های محور هرات- هرابرجان، بیمارستان آیت‌الله خاتمی هرات، پژوهشسرای دانش‌آموزی، احداث ایست بازرسی (خاتم‌الانبیاء) ساختمان حوزه علمیه خواهران این شهرستان دیدن کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار