آمریکا ۲۳ شرکت چینی را به بهانه همکاری نظامی با ایران و روسیه تحریم کرد

وزارت بازرگانی آمریکا از تحریم ۲۳ شرکت چینی به بهانه همکاری نظامی با روسیه و ایران خبر داد.

وزارت بازرگانی آمریکا ۲۳ شرکت چینی -از جمله پنج شرکت مرتبط با فروش تسلیحات به روسیه و ۱۲ شرکت چینی که با ایران همکاری نظامی دارند- را به بهانه همکاری نظامی با روسیه و ایران تحریم کرد.

به موجب این تحریم‌ها این شرکت‌ها که در چین مستقر هستند در فهرست سیاه این وزارتخانه که به عنوان «لیست نهادها» (entity list) --شرکت‌هایی که از دسترسی به کالا‌ها و خدمات در داخل آمریکا محروم شده‌اند-- اضافه و با محدودیت مواجه شدند؛ معاملات شرکت‌های فناوری آمریکایی با آن‌ها ممنوع نیست، ولی باید با مجوز دولت آمریکا صورت پذیرد.

وزارت بازرگانی آمریکا در توجیه این محدودیت‌ها مدعی شد فعالیت این شرکت‌ها مغایر با امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است. در بخشی از بیانیه این وزارت خانه آمده است: از ۲۳ شرکت تحریم شده ۱۲ شرکت مستقر در چین به دلیل انجام فعالیت‌های فریبکارانه به دلیل عرضه قطعات الکترونیکی به ایران و حمایت از بخش نظامی آن تحریم شده اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شرکت چینی دیگر که قبلاً در لیست سیاه صادراتی وزارتخانه قرار داشتند نیز کالا‌های نظامی به مسکو ارائه کردند. یک شرکت در ازبکستان نیز به عنوان تامین کننده کالا‌های نظامی برای ارتش روسیه شناسایی شد. این اولین باری است که واشنگتن شرکت‌های چینی را که در حمایت از ارتش روسیه دخیل بودند شناسایی کرده است.

چین از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین امتناع کرده است و مطبوعات تحت کنترل دولت می‌گویند که آمریکا و ناتو در تحریک جنگ مقصر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۱۱ تير ۱۴۰۱
حیف این کشورها که اختیار سرمایه و اقتصادشان دست چه کشوری هست ...خب بهترین راه حل اینه که کشورهایی که زیر فشار تحریم این کشور ضد بشری هستند با هم متحد شوند و یک قطب افتصادی دیگه ای تشکیل بدهند ....
یک کشور متجاوز از یه قاره دیگه برای مردم کشورهای دیگه بخواهد تصمیم بگیره واقعا درد آوره
مرگ بر جد و آباد آمریکا و دوستارانش
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۹:۳۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
تحریم یک بمب اتم نوین آمریکا است که هیچ قانونی برعلیه تحریم در دنیا وزن نشده مثل و قهر کردن. این توانمندی را دولتهای بز دل از ترس بعد از انداختن بمبهای ژاپن به مرور زمان به آمریکا دادن با ایجاد سازمانهای مثلا ملل و پول و قرار دادن دلار بی ارزش برای واحد جهانی و غیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۰ تير ۱۴۰۱
کنترل روی اوضاع داشتن یعنی چی؟
یعنی از کیلومتر ها اونور تر برای اون قسمت کره زمین تصمیم گیری میکنه و مجازات میکنه
اونوقت ما تو مملکتمون میخواهیم یه قیمت تخم مرغ را کنترل کنیم نمیشه!!!
تفاوت از زمین تا آسمون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
نظرات کاربران را که میخونی(در حمایت از چین وروسیه ) از جمله بندی وادبیاتی که بکار رفته میتونی تشخیص بدی همه را یه نفر گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۱۱ تير ۱۴۰۱
با عقل اگر تونستی دو تا نظریه بدهی تو را راست میگی
اینقدر کارشناسی چرا اینجایی و کامنت ها رو میخونی خب برو یه کارشناسی در مورد برجام انجام بده شاید مشکل مردم رو حل کردی بخدا حیف میشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
امریکا خودش می دونه با اجرای کامل پیمان بریکس بین کشورهای قدرتمند منطقه شرق و حذف دلار از گردش مالی تازه بدهی هاش آشکهر و لمس میشه اروپا هم از همین الان با قطع کامل انرژی از شرق فاتحه اش خونده...کشورهای منطقه شرق هم اونقدر تولیدات دارند و با پولهای داخلی خودشان تجارت می کنند و دیگه نیازی به غرب کلاهبردار نیست غرب بزودی الفاتحه دوستداران غرب بسوزند و خودشان را گول نزنند دوره غرب سراومده اونقدر تحریم کنه تا جونش دربیاد آخرش باید خودش هم تحریم کنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۰ تير ۱۴۰۱
اونقدر تحریم کن تا جونت دربیاد... انشاا.. با فعال شدن عضویت ایران در پیمان شانگهای و بریکس دیگه تجارت کشورهای قدرتمتد منطقه روسیه و چین و هند و ایران و برزیل و... با پولهای داخلی انجام میشه و این منطقه و کشورها اونقدر تولیدات دارند که نیازی به غرب ندارند و این اروپا و غرب هستند که با قطع نفت شرق روز به روز بدبختر و فلج میشن همین اروپا وقتی بازار شرق رو از دست بده بعد از قطع نفت دومین ضربه نهایی رو میخوره و نابود میشه اونوقت امریکا اونقدر تحریم کنه تا جونش دربیاد و خودش رو مسخره دنیا می کنه و وقتی دلار هم از تجارت شرق جمع بشه ضربه نابودی رو امریکا هم میخوره و چون گردش دلارش قطع بشه تازه بدهیهای تریلون دلاریش مشخص و احساس میشه و الفاتحه.... انشاا... بزودی زود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ تير ۱۴۰۱
آمریکا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
آمریکا در صدد محدود کردن چین اقتصاد برتر جهان و رقیب سرسخت خود است.
همه جهان آگاه شده اند که این قرن قرن یکه تازی چین خواهد بود هم در اقتصاد و هم در توان و قدرت و سیاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
چین بزرگترین رقیب آمریکا در اقتصاد و پیشرفت است و باید به گونه ای متوقف شود همچون روسیه که با اکراین متوقف شد و ایران هم با برنامه اتمی .
این قرن قرن چین خواهد بود اگر چین اقتصادش را توانمند سازد و خود را طبق گفته های غرب و آمریکا محدود نسازد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۰ تير ۱۴۰۱
اگه آمریکا نژاد پرست نبود واقعا از همه نظر بهشت بود . اونایی که چندرغاز داشتن رفتن ما موندیم و کوپون نان و روغن خخخ
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۰۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
از بس که بد بخت خود فروخته ایی .هیچ چی از اونور نمیدونی فقط زر میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
آمریکا اگر در جهان کشت و کشتار و خونریزی راه نمی انداخت و به فکر مشکلات کشور خود و مردمش بود اکنون مریخ و کرات دیگر را هم فتح میکرد و بهترین جای زندگی بود افسوس و یا خوشبختانه خوی پلید خود را نشان داد و هزاران سیاهی و تباهی و خونریزی در کارنامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۱۱ تير ۱۴۰۱
آواز دهل از دور خوش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
جنگ سرد اقتصادی شروع شد.
جنگ بین چین و آمریکا.
یقینا به بهانه ایران چین را تحریم میکند و حتما دامنه تحریم‌های چین از هواوویی فراتر رفته و به نفت و انرژی و تجارت هم میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
فروش موشک ایرانی به روسیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۱۱ ۱۰ تير ۱۴۰۱
روسیه خودش برترین قدرت موشکی جهان است.
آخرین اخبار