پیروزی میلیمتری نماینده ایتالیا در انتخابات دبیرکلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری

نماینده ایتالیا در انتخابات مجدد برای پست دبیرکلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با اختلاف یک رای بر رقیبی از پرو غلبه کرد.

پس از این که انتخابات پست دبیرکلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) به دلیل "خطای انسانی" مجددا انجام شد، آنتونیو اورسو از ایتالیا پیروز میدان شد.

اورسو در رقابت جنجالی با خوزه کوئینونز از پرو با اختلاف تنها یک رای به پیروزی رسید و دبیرکل فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری شد.

در انتخابات اول که روز شنبه در تیرانا پایتخت آلبانی برگزار شد، کوئینونز ۶۸ رای و اورسو ۶۰ رای به دست آوردند و همچنین ۱۶ رای نیز به علی مرادی از ایران رسید.

پس از پایان رای گیری کوئینونز به اشتباه پیروز اعلام شد در حالی که فرد پیروز برای برنده شدن، باید حداقل ۵۰ درصد به علاوه یک رای به دست می‌آورد یعنی نماینده پرو به ۷۳ رأی نیاز داشت.

آنتونیو اورسو نیز که دوم شد این انتخابات را سیرک دانست و به نتیجه آن اعتراض کرد.

کمیسیون انتخابات IWF به دلیل "خطای انسانی" عذرخواهی کرد و IWF پس از مشاوره حقوقی تصمیم گرفت که دور دوم رای گیری، روز پنجشنبه به صورت آنلاین و فقط بین کسانی که در دور اول شرکت کرده اند، برگزار شود.

در رای گیری مجدد که علی مرادی در آن شرکت نکرد، اورسو با ۶۴ رای در مقابل ۶۳ رای کوئینونز، به پیروزی رسید.

مجموع آرای داده شده ۱۴ رای کمتر از انتخبات قبل بود.

اورسو که در انتخابات ریاست IWF در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ توسط تاماش آیان شکست خورد و دوم شد، رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری اروپا است.

او در سال ۲۰۲۰ به دلیل عصبانیت از نحوه اداره وزنه برداری از هیئت مدیره IWF استعفا داد.

در مبارزات انتخاباتی قبل از کنگره، اورسو گفته بود که می‌خواهد به "تولد جدید IWF" کمک کند، زیرا وزنه‌برداری به دلیل مسائل چند سال گذشته نابود شده است.

آن مسائل - با محوریت فساد دوپینگ و مدیریت ضعیف - منجر به محرومیت مادام العمر تاماش آیان از وزنه برداری و حذف این رشته از برنامه بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس شد.

پس از انتخابات، کوئینونز تنها فردی از پنج عضو هیئت مدیره IWF، است که در سمت خود باقی ماند، سمتی که به عنوان رئیس فدراسیون قاره‌ای در اختیار دارد.سایر اعضا که از روسیه، قزاقستان، ازبکستان و مصر  بودند،کرسی‌های خود را از دست دادند.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار