داستان ادامه دار تیراندازی های خونین در آمریکا

تیراندازی خونین در مرکز شهر شیکاگو شماری کشته و مجروح برجای گذاشت.

تیراندازی در مرکز شهر شیکاگو، دو کشته و سه زخمی بر جا گذاشت.

به نقل از ان بی سی نیوز، پلیس شیکاگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج نفری که هدف گلوله قرار گرفتند، نزدیک ساعت ۱:۴۵ بامداد جمعه (به وقت محلی) در حال ترک کردن یک فروشگاه بودند که کسی که آن‌ها در حال جر و بحث با او بودند، اقدام به تیراندازی کرد.

پلیس اعلام کرد: کسی که در جریان یک جر و بحث لفظی در بامداد روز جمعه در مرکز شهر اقدام به تیراندازی کرد، دو تن را کشت و سه تن دیگر را زخمی کرد. دو مرد که بیست و چند سال داشتند، در بیمارستان جان باختند. دو مرد دیگر نیز در میان زخمی‌ها هستند. حال زخمی شدگان برابر تازه‌ترین گزارش ها، خوب است. تاکنون هیچکس بازداشت نشده و جزئیات درباره مظنون فعلاً منتشر نشده است. صحنه تیراندازی نزدیک یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی شیکاگو بود.

این تیراندازی در حالی صورت گرفت که خشونت‌های مرگبار در شیکاگو در سال‌های گذشته افزایش یافته است. این حادثه در پی شماری از تیراندازی‌های ابتدای امسال در مرکز شهر شیکاگو رخ داد. از جمله در جریان یکی از آن ها، دو تن کشته و هفت تن در بیرون یک اغذیه فروشی، زخمی شدند. در یک تیراندازی مرگبار دیگر در میلنیوم پارک، یک نوجوان کشته شد.

از سوی دیگر، پلیس گزارش داد که از ابتدای امسال تا کنون، شماری از موارد تیراندازی در شیکاگو رخ داده که در مقایسه با آمار دوره مشابه سال ۲۰۲۱ کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا شهروندان این کشور می توانند آزادانه اقدام به خرید سلاح گرم و حمل آن کنند. تنها در سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۵ هزار آمریکایی در خشونت‌های ناشی از سلاح گرم جان خود را از دست دادند. با این وجود، لابی‌های قدرتمند اسلحه سازی در آمریکا مانع از هرگونه اعمال محدودیت در فروش سلاح در این کشور می‌شوند.

برچسب ها: تیراندازی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار