آغاز عملیات پروژه آبرسانی به دهستان خسرو شیرین

عملیات پروژه آبرسانی به روستا‌های خسروشیرین، محمدآباد و فتح آباد شهرستان آباده آغاز شد.

با حضور نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان در مجلس، مدیرعامل آبفای فارس و فرماندار شهرستان آباده، عملیات اجرایی مجموعه آبرسانی به خسروشیرین آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس در این مراسم گفت: به دلیل برداشت از منابع آبی، تداوم و تشدید خشکسالی، افزایش جمعیت و رشد مشترکان و ... شاهد بروز تنش آبی در ۳۲ شهر و ۴۴۸ روستای استان هستیم.

علی‌جان صادق‌پور گفت: تنش آبی به این معنی است که میزان آب قابل استحصال در یک منطقه کمتر از آب شرب مورد نیاز باشد، براساس ۳۶ درصد از کل جمعیت تحت پوشش آبفای استان با این مشکل مواجه هستند.

مدیرعامل آبفای استان فارس با بیان این مطلب که بهترین و اثربخش‌ترین راه مقابله با بحران کم آبی مدیریت مصرف است، گفت: باید مصرف در همه‌ی حوزه‌ها مدیریت شود. امروزه بالغ بر ۹۰ درصد از آب شیرین به بخش کشاورزی اختصاص دارد که لزوم اجرای گسترده اقدامات اصلاحی در این بخش برای ایجاد حداکثر بهره وری را اجتناب ناپذیر می‌کند.

او با بیان اینکه بالغ بر ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال از منابع مختلف توسط این شرکت استحصال می‌شود، گفت: متاسفانه بالغ بر ۴۰ درصد از این آب هدر می‌رود. البته بخش مهمی از این هدر رفت سهم استفاده کنندگان غیرمجاز است.

صادق‌پور خاطرنشان کرد: با تمام توان در مقابل بی قانونی و استفاده غیرمجاز از آب شرب مردم خواهیم ایستاد چرا که اعتقاد داریم با ساماندهی انشعاب‌های غیرمجاز بخش عمده‌ای از مشکلات کمبود آب شرب، به ویژه در روستا‌ها مرتفع می‌شود.

مدیرعامل آبفای فارس همچنین گفت: مجموعه آبرسانی به روستا‌های خسروشیرین، شامل اجرای ۵۲۰۰ متر خط انتقال با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ میلیمتر، تجهیز و برق رسانی یک حلقه چاه آهکی و ساخت موتورخانه با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن ۱۱۵۰ خانوار برابر با ۴۵۰۰ نفر از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های آباده، خرم بید، بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آبفا مجدانه به دنبال حل مشکلات آب شرب در فارس است، خشکسالی آبرسانی به مردم در فارس را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.

رحیم زارع با بیان اینکه متاسفانه در بخش روستایی با چالش‌های بیشتری در تأمین آب شرب مواجه هستیم، از تلاش‌های انجام شده و در دست اجرای آبفا برای رفع این مشکل قدردانی کرد.

درمراسم کلنگ زنی این پروژه خداداد فرماندار آباده خواستار تخصیص اعتبار برای اتمام پروژه فاضلاب آباده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار