شنا در کانال‌های آبیاری و تاسیسات آبی استان قزوین ممنوع است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: کانال‌های آبیاری، تأسیسات آبی و دریاچه سد‌های زیاران و نهب محل مناسبی برای شنا نیستند و احتمال وقوع حوادث تلخ و ناگوار در آن‌ها حتمی است.

 یداله ملکی با اشاره به جاری شدن آب در کانال آبیاری دشت قزوین و همچنین شروع فصل گرما گفت: افزایش دما طی روز‌های گذشته سبب شده است تا استفاده از کانال‌های آبیاری به عنوان مکانی جهت تفریح و شنا در بین جوانان و نوجوانان رواج بیشتری پیدا کند که این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک و حوادث جانی را به دنبال داشته باشد.

 این تاسیسات به دلیل شیب ذوزنقه‌ای که دارند نه تنها مکان مناسبی برای شنا نیستند بلکه به دلیل ابعاد و شکل کانال و همچنین دبی بالای جریان آب در آنها، بسیار خطرناک بوده و علیرغم ظاهر آرام آب، همه ساله به دلیل بی‌توجهی چندین قربانی می‌گیرد.

نصب گاردریل و تابلو‌های هشداردهنده فلزی و بتنی در مکان‌های حادثه خیز، برقراری گروه‌های گشت، صدور هشدار در رسانه‌های مکتوب و مجازی و تهیه تیزر، زیرنویس و انیمیشن با هدف آشنایی عموم مردم با خطرات ناشی از ورود به کانال‌های آبیاری از جمله اقدامات این شرکت در راستای ایمن سازی کانال‌ها و کاهش حوادث می‌باشد.

استان قزوین دارای ۲ سد در حال بهره‌برداری و ۱۲۰۰ کیلومتر کانال آبیاری می‌باشد که همه ساله به دلیل بی توجهی و نادیده گرفتن اقدامات هشداردهنده عده‌ای از افراد جان خود را در آن از دست می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.