رئیس مجمع کانون فرهنگی و تبلیغی کشور:

نمی‌توان برای تمام کشور یک نسخه فرهنگی صادر کرد

رئیس مجمع کانون فرهنگی گفت: نسخه فرهنگی هر منطقه طبق زیست‌بوم و نیاز‌های آن تعریف می‌شود و نمی‌توان برای تمام کشور یک نسخه فرهنگی صادر کرد.

حسین طبرستانی گفت: دو هزار کانون فرهنگی تبلیغی جهادی در کشور فعالیت دارند و اولویت مجمع این کانون‌ها؛ رصد، تقویت و ارتقاء آن‌ها در سراسر کشور است تا زمینه عملیات مشترک برای تحقق آرمان‌های رهبری محقق شود.

به گفته رئیس مجمع کانون فرهنگی و تبلیغی، برای «ثمربخشی، سازمان‌دهی و ساماندهی» فعالیت‌های این کانون‌ها؛ کشور را به ۸ منطقه تقسیم کردیم به‌عنوان‌مثال مجموعه مناطق ترک‌زبان کشور، استان‌های شمالی کشور و حاشیه خزر و خراسانات هرکدام را به یک منطقه مبدل ساختیم چراکه نسخه فرهنگی هر منطقه طبق زیست‌بوم و نیاز‌های آن تعریف می‌شود و نمی‌توان برای تمام کشور یک نسخه فرهنگی صادر کرد؛ همچنین برای هر منطقه یک دبیر تعیین شد؛ که این دبیران با شناسایی، رصد، ایجاد تعامل، هماهنگی، هم‌دلی، انسجام و توانمندسازی- زمینه عملیات مشترک بین کانون‌های فرهنگی، تبلیغی جهادی را مهیا ساخته و به‌نوعی نقش رئیس این کانون‌ها را ایفا می‌کنند.

او گفت: دبیران باید فرصت‌ها و نیاز‌های کانون فرهنگی تبلیغی جهادی را شناسایی کنند تا مشخص شود چه تعداد کانون فعال در حوزه رسانه، کودک و نوجوان، خانواده و آموزش وجود دارد تا به تفکیک برای ارتقاء هریک از آن‌ها تمهیداتی در نظر گرفته و برنامه‌ریزی شود. چراکه کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی باید در نظام فرهنگی جمهوری اسلامی مؤثر و کمک‌حال باشند و هزینه فعالیت‌های فرهنگی را برای نظام جمهوری اسلامی کاهش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار