ربانی زاده:

فعالیت نانوایی‌های شیراز به روال عادی بازگشت

معاون استانداری فارس گفت: فعالیت واحد‌های نانوایی سنتی در شیراز که بعد از حذف ارز ترجیحی به چند دلیل دچار اختلالاتی شده بود و شاهد صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها بودیم به روال عادی بازگشته است.

محسن ربانی زاده گفت: یکی از دلایل شکل گیری صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها استفاده از دستگاه‌های کارتخوان هوشمند بود که، چون آشنایی کاملی با آن وجود نداشت و طریقه کار با آن را نمی‌دانستند و از طرفی برخی نانوایی‌ها اصرار داشتند که خودشان کارت بکشند و همچنین پایین بودن سرعت سیستم استفاده از آنرا دچار کُندی کرده بود.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با توجه به تقویت سیستم و همچنین آشنا شدن نانوایان و شهروندان با کارکرد این کارتخوان‌های هوشمند، سرعت خدمات دهی به شهروندان نیز افزایش یافت.

او گفت: ساعت فعالیت نانوایی‌ها هم با توجه به گرمای هوا دچار تغییراتی شد و مدت زمان فعالیت آن‌ها از ساعت‌های اولیه کاسته و به ساعت‌های پایانی افزوده شد.

ربانی زاده گفت: کاهش خودسرانه ساعت فعالیت و همچنین تعطیلی خارج از برنامه توسط برخی نانوایی‌ها نیز مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرد و طولانی شدن صف نانوایی‌ها را موجب شد که با نظارت و پیگیری و جریمه متخلفان این روند اصلاح شد.

او گفت: تمام نانوایی‌ها نیز موظف شده اند که با نصب بنر، ساعت‌های فعالیت و همچنین تعطیلی خود را در معرض دید شهروندان قرار دهند و اگر خارج از برنامه اقدام به فعالیت یا تعطیلی کنند جریمه سنگین خواهند شد.

سخنگوی کارگروه اقتصادی تنظیم بازار استان فارس، در خصوص وضعیت توزیع آرد در بین نانوایی‌ها هم گفت: توزیع آرد از همان ابتدا به گونه‌ای مدیریت شد که به موقع به دست نانوایی‌ها برسد.

ربانی زاده گفت: برخی نانوایی‌ها نیز، چون نگران حذف سهمیه بودند با وجود داشتن آرد به بهانه نداشتن آن فعالیت نمی‌کردند.

او گفت: با توجه به اینکه الان فعالیت نانوایی‌ها و میزان عرضه نان توسط آن‌ها به شکل سیستمی رصد می‌شود، مشخص است که کدام نانوایی به آرد نیاز دارد به سرعت آرد مورد نیاز آن‌ها تامین می‌شود و نیازی به تعطیلی یا کاهش زمان پخت نیست.

معاون استانداری فارس گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان سنتی ندارد و یارانه آن هم از طریق دستگاه‌های هوشمند کارتخوان به نانوایی‌ها پرداخت می‌شود و مردم با قیمت فعلی نان مورد نیاز خود را تامین خواهند کرد.

ربانی‌زاده، در خصوص نظارت بر تولید وعرضه گندم و آرد هم بیان کرد: با روش سابق و سنتی مدیریت گندم از مزرعه تا سفره نشتی قابل توجهی داشت و با توجه به مدیریت هوشمند این روند از تولید گندم تا توزیع آرد و عرضه نان در بین مردم، امیدواریم که نشتی آرد به حداقل ممکن برسد و شاهد عرضه خارج از سیستم نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار