آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان‌شرقی گفت: امسال در ۴۷پایگاه، ۱۰۶ هزار دانش آموز اول ابتدایی و ۳۶ هزار پیش‌دبستانی استان سنجش می‌شوند.

آقای صیادی در  مراسم آغاز به کار پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان با اشاره به اهمیت سلامت دانش آموزان گفت: از مولفه‌های اصلی یاددهی و یادگیری اطمینان از سلامت یادگیرنده است چرا که اگر شنوایی، بینایی دانش آموزان مشکلی داشته باشد یادگیری اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌ها در مورد سنجش سلامت و غربالگری کودکان گفت: باید از طریق رسانه‌ها اطلاعات لازم و اطمینان کافی به خانواده‌ها داده شود چرا که برخی افراد نگران شناسایی مشکلاتی در فرزندانشان هستند.

این سنجش و آزمایش در دوران ابتدایی بهترین کمک کار عوامل تعلیم و تربیت بوده و در صورت شناسایی مشکلی خاص در این دوران می‌توان آن را برطرف کرد.

 طرح سنجش جزو بهترین و کارآمدترین طرح‌ها با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مداخله بهنگام بوده و امسال به صورت فراملی اجرا می‌شود.

طرح سنجش امسال در ۴۷ پایگاه و با سنجش ۱۰۶ هزار دانش آموز اول ابتدایی و ۳۶ هزار دانش آموز پیش دبستانی با تلاش ۴۰۰ نفر همکار انجام می‌شود.

وی در مورد تعرفه این سنجش‌ها هم گفت: تعرفه سنجش برای دانش آموزان پایه دوم تا پنجم که قصد جهش دارند ۱۶۰ هزار تومان و برای دیگر دانش آموزان ۶۰ هزار تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار