دانشجویان دختر در دانشگاه بلخ اجازه سفر بدون محرم را ندارند

دانشجویان دختر در دانشگاه بلخ می‌گویند که به‌دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانند محرم خود را به بلخ بیاورند.

شماری از دانشجویان دختر در دانشگاه بلخ که از سایر ولایت‌ها هستند، می‌گویند که مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان به آنان اجازه‌ سفر بدون محرم به ولایت‌‌هایشان را نمی‌دهند.

به گفته‌ آنان، طالبان شماری از دانشجویان را از مسیر راه بازگردانده‌اند.

نماینده دانشجویان یکی از ولایت‌ها که نمی‌خواهد هویتش فاش شود، گفته است که طالبان برای دخترانی که در خوابگاه‌های دولتی زندگی می‌کنند، بدون «محرم شرعی» اجازه نداده‌اند تا به خانه‌هایشان بروند.

به گفته‌ این دانشجو، طی چند روز گذشته طالبان مانع سفر چندین دختر دانشجو شده‌ و آنان را توقیف کرده‌اند. این دانشجویان با پادرمیانی استادان آزاد شده‌اند.

این دانشجو گفت: «طالبان برای دختران دانشجو گفته‌اند که هیچ‌کس اجازه‌ ندارد که بدون محرم شرعی به ولایت‌هایشان سفر کنند.»

دانشجویان دختر می‌گویند که به‌دلیل مشکلات اقتصادی نمی‌توانند محرم خود را به بلخ بیاورند.

نازنین (اسم مستعار)، می‌گوید: «وضعیت اقتصادی ما به اندازه‌ای نیست که پدر یا برادر خود را از ولایت خود بخواهیم تا ما را ببرد. ما مصارف دانشجویی خود را مشکل پیدا می‌کنیم.»

با آن‌که آمار دقیقی از دانشجویان دختر که از سایر ولایت‌ها هستند و در خوابگاه‌های دولتی زندگی می‌کنند، در دست نیست؛ اما گفته می‌شود که در پنج خوابگاه جداگانه و هر خوابگاه حد اوسط ۱۰۰ الی ۱۵۰ دختر زندگی می‌‌کنند.

گفته می‌شود طالبان در سایر ولایت‌ها نیز در خوابگاه‌های دانشجویان دختر قیودات وضع کرده‌اند.

از جمله دانشجویان دختر در خوابگاه دانشگاه جوزجان می‌گویند طالبان دو روز می‌شود که به آنان هشدار داده‌اند تا بدون محرم اجازه‌ بیرون‌شدن از خوابگاه را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار