راه اندازی خانه خلاق استان قزوین تا پایان تابستان

رییس پارک علم و فناوری قزوین گفت: خانه خلاق، محلی برای به منصه ظهور رساندن محصولات فرهنگی دانش بنیان در استان است که تا پایان تابستان افتتاح می‌شود.

 جعفر احمدی گفت: راه اندازی خانه خلاق و تولید صنایع فرهنگی در مجموعه سعدالسلطنه یکی از اولویت‌های پارک علم و فناوری قزوین است.

احمدی با بیان اینکه فضایی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه برای خانه خلاق در نظر گرفته شده است، گفت: آن دسته از شرکت‌های دانش بنیان که در بحث صنایع خلاق و محصولات هنری و نرم مانند تولید محتوا فعالیت دارند می‌توانند در این مجموعه مستقر شوند.

 از آنجایی که شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری قزوین بیشتر دارای فن و مهارت در حوزه صنعتی و مهندسی هستند، خانه خلاق می‌تواند فرصت مناسبی برای تولید محصولات دانش بنیان زیست بومی مانند هنرهایی، چون نقاشی، رسانه و فناوری‌های فرهنگی باشد.

 گردهمایی هنرمندان مستقل در خانه خلاق می‌تواند نقطه عطفی برای هم افزایی هنرمندان و در نتیجه ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان باشد.

خانه خلاق دارای ۲ فضای مشترک و تعدادی فضای کارگاهی و یک فضا مخصوص تولید محتوا است و بالغ بر ۱۲۰ نفر می‌توانند در این مجموعه به صورت انفرادی و گروهی مستقر شوند.

 شرکت‌های تولید محتوای استان قزوین دستاورد‌های خوبی دارند و در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و جشنواره‌های موفق نقش آفرینی کرده اند بنابراین لازم و ضروری است که در حوزه تولید محتوا برنامه ریزی‌های بهتری در استان صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.