مهارت آموزی کاربردی فنی و حرفه‌ای تحت نظر استادان خانه صنعت و معدن

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از همکاری این سازمان با صنعت و معدن جهت آموزش کاربردی هنرجویان خبرداد .

آرش اخوان گفت: اگر بخواهیم آموزش را فقط توسط بخش دولتی اجرا کنیم، چون کارگاه‌های فنی حرفه‌ای همگام با تکنولوژی صنعت به روز نمی‌شود، به هیچ عنوان پاسخ گوی نیاز صنعت نیست و برایشان مفید نخواهد بود.

عضو هیئت رئیسه خانه صنعت و معدن استان اصفهان پیش از این گفته بود که نوع مهارت تعریف شده توسط فنی و حرفه‌ای مناسب صنعت نیست و باید این استاندارد‌ها در محیط واقعی و توسط افراد باتجربه تدوین شود.

اخوان درخصوص راه حل ارائه شده می‌گوید: در شیوه جدید آموزش، اساتید صنایع و صنوف که اشراف کامل بر نیاز‌های خود دارند آموزش را برعهده گرفته و ما نظارت می‌کنیم، آزمون می‌گیریم و گواهینامه می‌دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اعتقاد دارد: این طرح حدود چهارسال است که از اصفهان شروع شده و درحال توسعه آن در سراسر کشور هستیم.


او از جایگزین شدن گواهینامه به جای تأییدیه حضور در دوره آموزشی خبر داد و گفت: در مقطعی تأییدیه حضور در دوره آموزشی بدون آزمون صادر می‌شد؛ بعضی افراد در بیرون از مجموعه این را به عنوان گواهینامه به دیگران معرفی می‌کردند بنابراین سازمان جلوی این موضوع را گرفت و هم اکنون به جای تأییدیه، دوره‌های کوتاه مدت واستاندارد مهارت تعریف شده است و گواهینامه داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.