آغاز طوفان گردوغبار در استان الانبار عراق+ فیلم

منابع عراقی از شروع شدن طوفان گردوغبار در استان الانبار واقع در شمال عراق خبر دادند.

خبرگزاری بغداد الیوم با منتشر کردن ویدیویی اعلام کرد طوفان گردوغبار در منطقه القائم استان الانبار واقع در شمال عراق شروع شده است.

این اولین بار نیست که طوفان گردوغبار عراق را در می‌نوردد. پیش از این نیز چندین بار در عراق طوفان غبار آمده و حتی خیابان‌های بغداد به این علت  خالی از جمعیت بود. طوفان گردوغبار همچنین موجب پوشیده شدن خیابان‌ها و ساختمان‌ها با گرد و خاک شد و آسمان به رنگ نارنجی در آمد.

عراق همواره شاهد وقوع طوفان‌های شن بوده است، اما این طوفان‌ها در سال‌های اخیر به طور هشدار دهنده‌ای افزایش یافته اند و کارشناسان می‌گویند کاهش شدید بارندگی، بیابان زایی و تغییرات آب و هوا موجب تشدید آن شده است. بانک جهانی هشدار داده است که عراق ممکن است تا سال ۲۰۵۰ بیست درصد منابع آبی خود را از دست بدهد.

این درحالی است که با سدسازی‌های غیر اوصولی ترکیه بر روی سرچشمه‌های دجله و فرات، عراق بیش از پیش در معرض طوفان‌های غباری قرار می‌گیرد. وزش باد باعث می‌شود طوفان شن از عراق به سوی برخی دیگر از کشورهای منطقه مانند ایران، سوریه و کویت حرکت کند. در همین راستا ترکیه نیز با مازداد آب روبرو شده و به دلیل پر شدن سدهای این کشور طی مدت زمان کوتاهی چندین بار در ترکیه سیل آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۰:۴۸ ۱۳ تير ۱۴۰۱
من بشما میگم اونجا چطوره. وقتی طوفان شدید میشه خاکش سرخه میبره هوا وقتی میاره پایین از آسمون انگار خون میباره. همه جا و همه چیز رنگش سرخه مثل خون.
آخرین اخبار