تجلیل از دریانوردان نمونه خرمشهری

مراسم تجلیل از دریانوردان نمونه خرمشهری به مناسب روز دریانورد در بندر این شهرستان برگزار شد.

نوراله اسعدی، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در آیین تجلیل از دریانوردان گفت: حدود ۹۰ درصد از حمل و نقل از طریق دریاها انجام می شود و این در حالی است که با وجود کمبود دریانورد متخصص در کشورهای مختلف از جمله ایران ، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که امسال در کشور دریانورد خارجی نداریم که نشان از فعالیت حرفه ای در این رشته تخصصی دارد.

از جمله برنامه های جانبی مراسم تجلیل از دریانوردان در اداره بندر خرمشهر برپایی نمایشگاه تجهیزات تخصصی اداره ایمنی و حفاظت دریایی بود که در آن بخشی از تجهیزات قسمت های هیدروگرافی، علائم کمک ناوبری و تجسس و نجات دریایی در زمینه ایمنی دریانوردی به نمایش گذاشته شد. 

او در حاشیه این نمایشگاه گفت: خرمشهر یکی از بهترین بنادر در زمینه هیدروگرافی است و ۳۱ خرداد مصادف با روز دریانورد است و چندی پیش شناور امارتی غرق شده در عسلویه توسط تیم هیدروگرافی بندر خرمشهر پس از دو هفته در عمق ۷۰ متری پیدا شد.

به گفته او این نمایشگاه اولین نمایشگاه هیدروگرافی در بندر خرمشهر است که به مدت ۲ روز در بندر خرمشهر به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به اینکه پنج هزار و۸۰۰ کیلومتر مرز آبی در کشور وجود دارد نیاز است این مرزهای آبی ایمن شود چرا که اگر آبراهه ایمن وجود نداشته باشد امکان تردد آسان کشتی ها و تسهیل کشتیرانی در آبراهه وجود نخواهد داشت و یکی از راه های ایمن سازی سفرهای دریایی انجام عملیات هیدروگرافی یا آب سنجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.