دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص خطر بروز بیماری وبا هشدار داد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به بروز بیماری وبا در استان‌های همجوار، مردم استان برای پیشگری از ابتلا به این بیماری به دقت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مریم کوشکی گفت: مثبت شدن ۲۵ مورد وبا در استان کرمانشاه، شیوع این بیماری برای استان لرستان را به یک خطر بالقوه تبدیل است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون موارد مثبت زیادی از این بیماری در کشور عراق و استان‌های همجوار این کشور با مرز‌های ایران گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان می گوید: با توجه به در پیش بودن مراسم پیاده روی اربعین و تردد جمعیت زیادی از زائرین از داخل استان، معاونت بهداشتی دانشگاه ضمن توصیه به رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم و زائران، آمادگی لازم برای مراقبت، نظارت و آموزش به مردم و زائران در استان را دارد.

کوشکی با بیان اینکه وبا همیشه جوامعی که شرایط بهداشتی مناسبی ندارند را تهدید می‌کند، گفت: دقت در سلامت آب و مواد غذایی و استفاده مناسب از سرویس‌های بهداشتی همچنین شستن دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار استفاده از توالت بسیار الزامی است.

وبا بیماری واگیر دار عفونی است که اصلی‌ترین علامت آن اسهال حاد (ناگهانی) آبکی است و فقط در انسان ایجاد بیماری می‌کند.

این بیماری یکی از بیماری‌های واگیر با قابلیت ایجاد همه گیری بزرگ برای انسان‌ها می‌باشد و در موارد شدید و بدون درمان در عرض چند ساعت منجر به مرگ انسان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.