دست پر جشنواره مد و لباس فجر در دوره یازدهم

رئیس کارگروه مد و لباس فجر گفت: جشنواره مد و لباس فجر در دوره یازدهم با تحولات زیاد همزمان با روز عفاف و حجاب برگزار‌ می‌شود.

سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رئیس کارگروه مد و لباس فجر، در گفت‌وگویی رادیویی، در خصوص یازدهمین جشنواره بین المللی مد و لباس گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، متشکل از نمایندگان بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی، وظیفه اصلی اش ساماندهی نظام طراحی، تولید و توزیع بر اساس بایسته‌های فرهنگ و سبک پوشش ایرانی اسلامی است که اگرچه در این ۱۰-۱۵ سال، اتفاق‌های خیلی خوبی رخ داده است، ولی جشنواره‌ای در تراز مصرف فرهنگی صد در صدی مردم ایران و امری به عنوان عامل اقتدار و قدرت فرهنگی ما مخصوصاً با اقوامی که داریم، نبوده و هنوز نتوانسته است در تراز باشد.

طاووس زرین نماد اعتلای مد و پوشاک ایرانی اسلامی

به گفته امامی، جشنواره با تحول زیادی و با تأخیر پنج ماهه در همین ماه (تیر)، یعنی همزمان با روز عفاف و حجاب برگزار  می‌شود و در هشت رشته فراخوان داده شده است که هفته آینده، یعنی از ۱۸ تا ۲۴تیرماه، آثار برگزیدگان این رشته‌ها در برج میلاد تهران به نمایش گذاشته می‌شود و داوری‌ها به نتیجه می‌رسد و سپس، در تاریخ ۲۴ تیرماه، طاووس زرین یا نماد اعتلای مد و پوشاک ایرانی اسلامی، به عنوان جایزه ملی و منطقه‌ای ارزش ساز، به هنرمندان بزرگ و همچنین مهارت جویان اهدا تقدیم خواهد شد.

امامی گفت: این جشنواره دارای دو بخش مهارت جویی و حرفه‌ای است و طبعاً در هفته آینده، برنامه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی بسیار متنوعی نیز به جشنواره اضافه خواهند شد که شامل موسیقی، نمایش و مسابقه‌ها در حوزه‌های فرهنگ و سواد پوشاک، آراستگی، پژوهش همایش علمی بسیار بزرگ در محل برج میلاد است که از همکاری خوب دوستانمان در شهرداری تهران برای این همایش تشکر می‌کنیم.

مسابقه زنده لباس در محوطه باز برج میلاد

گفتنی است که این همایش علمی، یک همایش بین المللی است و روز ۲۱ تیرماه برگزار می‌شود و عصر‌ها همزمان، در محوطه باز برج میلاد تهران، رویداد‌های فرهنگی بسیار خوبی با موضوع فرهنگ پوشاک و سبک پوشش و هنر طراحی لباس و همچنین مسابقه زنده‌ی لباس برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه مد و لباس گفت: هفته آینده، به طور همزمان، حدود ۵۰ رویداد متنوع در محیط‌های دیگر شهر تهران خواهیم داشت و اتفاق مهم دیگر این است که استان‌ها در بخش غیر رقابتی، مشارکت جدی دارند. البته این بخش را از لحاظ زمانی در دوم مرداد خواهیم داشت و ما در ۵ هزار متر مربع در نمایشگاه بین المللی تهران، شاهد ظرفیت‌ها و آخرین دستاورد‌ها و تولیدات پوشاک ایرانی اسلامی استان‌ها خواهیم بود و نمایندگانی هم از کشور‌های جهان اسلام و علاقه‌مند داریم  و زنجیره تأمین مد و لباس، از طراحی و آموزش گرفته تا حتی سکوی فروش مجازی و صادرات، غرفه‌هایی دارند.

۲۴ تیر اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر

به گفته امامی، افرادی که می‌خواهند بدانند ظرفیت کشور در حوزه فرهنگ مد و لباس کشور چقدر است و ارتقای آن چه افقی دارد؟ می‌توانند از دوم تا پنجم مردادماه، هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر، در نمایشگاه بین المللی تهران حضور پیدا کنند و هفته آینده، در گالری برج میلاد، اکران آثار برگزیده خواهد بود و جمعه هفته آینده، ۲۴ تیرماه اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر به عنوان رویدادی بسیار بزرگ است.

او گفت: امیدواریم که این رویداد بتواند در منطقه، مورد توجه حوزه‌های طراحی لباس و تولید قرار بگیرد و از این طریق بتوانیم برای بخشی از مشکلات تولید و قیمت تمام شده پوشاک، با  کمک بخش خصوصی به ویژه اصناف و  فعالیت‌های مختلفی که در کارگروه انجام می‌شود، تدابیری بیندیشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار