تکمیل عملیات مرمت خانه تاریخی حاتمی در بروجرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: عملیات مرمت و بهسازی خانه تاریخی حاتمی در بروجرد تکمیل شده است.

سید امین قاسمی گفت: عملیات مرمت در این بنا شامل مرمت دیوارهای فروریخته اجرای سقف‌های تخریب شده مطابق با الگوی موجود، بندکشی و مرمت تزئینات گچی این خانه تاریخی و زیبا است.

وی می گوید: خانه «حاتمی» از جمله خانه‌های تاریخی در مجموعه «طباطبایی‌ها» در شهر بروجرد است که در سالیان گذشته توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تملک شده است.

وی گفت: خانه حاتمی با مساحتی حدود یک هزار و ۳۰۰ مترمربع دارای تزئینات چوبی و گچی است که در نوع خود بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است

قاسمی گفت: همچنین اجرای دیوار حائل جاده دسترسی چشمه «آبگرمه» که به‌دلیل سیلاب ۹۸ دچار آسیب شده بود در حال انجام است و یک آب نمای سنگی به منظور کنترل آب‌های سطحی و جلوگیری از شست و شوی جاده ایجاد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: چشمه «آبگرمه» شهرستان دلفان به عنوان یک جاذبه طبیعی در حوزه گردشگری درمانی، همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و دوستداران طبیعت است.

قاسمی گفت: به منظور گسترش صنعت توریسم و رونق اقتصاد گردشگری در لرستان، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جاذبه‌های طبیعی استان جز اولویت‌های کاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی است.

۲۰۰ خانه تاریخی در لرستان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.