به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)

زنجیره محصولات استراتژیک خراسان جنوبی تکمیل می شود

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در زمینه محصولات استراتژیک خراسان جنوبی از جمله زرشک و زعفران آمادگی داریم تا زنجیره آن را از تولید، فرآوری، نگهداری تا فروش شکل دهیم.

همتی در حاشیه سفر به شهرستان زیرکوه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با همکاری استانداری خراسان جنوبی براساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا کرده‌اند و با ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه مدیریت تامین و ارزش محصولات حوزه کشاورزی، توانسته‌اند یک هم‌افزایی خیلی خوبی در شهرستان‌های مختلف داشته باشند.

او گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آمادگی کامل دارد تا نسبت به تکمیل شدن طرح‌های غیرفعال و نیمه فعالی که در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی در شهرستان زیرکوه وجود دارد با همکاری کمیته‌ای که ذیل استانداری و فرمانداری شهرستان تشکیل می‌شود، اقدام کند.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه در بخش کشاورزی شهرستان مرزی زیرکوه اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: بازار دام با حدود ۳۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسیده است و طرح توسعه آن در حال اجرا است و اقدامات ایمنی آن نیز در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

همتی گفت: در خصوص آب‌های بلااستفاده که در شهرستان زیرکوه وجود دارد و با سرمایه‌گذاری جزئی فعال می‌شوند نیز آمادگی داریم تا آن‌ها را نیز به چرخه تولید وارد کنیم.

فرماندار زیرکوه هم گفت: ۸۵ درصد جمعیت شهرستان زیرکوه را کشاورزان و دامداران تشکیل می‌دهند و اقتصاد شهرستان بر این پایه شکل گرفته است.

 غیرتی گفت: تکمیل راه دسترسی مجتمع‌های دامداری و گلخانه‌ای شهرستان، احداث طرح آبخیزداری در بالادست قنوات، کمک به طرح‌های پرورش شترمرغ در روستا‌های مرزی، احداث بارگاه زرشک، احداث سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی، مشارکت در بسته‌بندی و فروش محصول زرشک و مشارکت در تکمیل پروژه کشتارگاه صنعتی دام از مهمترین خواسته‌های ما در شهرستان برای سرمایه گذاری و مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام (ره) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.