سند توسعه کردستان متکی به بخش کشاورزی است

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: توسعه استان در گرو توسعه بخش کشاورزی است و سند راهبردی توسعه‌ای استان با اتکا بر بخش کشاورزی تدوین می‌شود.

پیمان اسکندری  در دیدار و نشستی که با رئیس و محققان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان داشت گفت: وجود دانشمندان و متخصصین مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در کردستان و شرایط مساعد اکوسیستمی، پتانسیل صنعتی شدن کشاورزی در بالاترین سطح را فراهم کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بخش کشاورزی مطمئن‌ترین راه برای توسعه استان است, این مهم در سایه همراهی و همکاری بخش آموزش و تحقیقات با بخش اجرا محقق خواهد شد.

او می گوید: در تمام شورا‌های سایت گذاری و تصمیم گیری‌های توسعه‌ای در بخش کشاورزی محققان و اساتید مرکز آموزشی و دانشگاهی استان حضور خواهند داشته و از یافته‌های علمی و تحقیقاتی و نیز نظرات کارشناسی این افراد بیش از پیش بهره خواهیم برد.

اسکندری محققان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی استان را نورچشمی‌های مجموعه خواند و گفت: محققان مراکز اموزش و تحقیقات استان فعالیت‌های چشمگیری در زمینه امورات دانش بنیان و کاربردی که منجر به توسعه بخش کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران خواهد بود به انجام رسانیده اند که امیدواریم این تحقیقات و یافته‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی به کار گیری شود و منجر به پایداری و افزایش تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توزیع ثروت در بخش کشاورزی بر خلاف تمام بخش‌های دیگر، متوازن و عادلانه است و در هر فعالیت اقتصادی به نوعی جمع بزرگی از جامعه منتفع خواهد شد.

اسکندری به سنتی بودن بازار عرضه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: ورود استارتاپ‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب در فضای اینترنت برای عرضه و فروش محصولات کشاورزی را یک ضرورت برای تولید کنندگان و کوتاه کردن دست دلالان دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: بازآموزی کارشناسان جهادکشاورزی و به دنبال آن آموزش بهره بردارن و تولید کنندگان بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی می‌باشد تا بتوانیم آخرین یافته‌های علمی را در مزارع استان به اجرا درآوریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.