مخالفت دوباره جانسون با همه پرسی استقلال اسکاتلند

نخست وزیر انگلیس بار دیگر با برگزاری همه پرسی برای استقلال اسکاتلند مخالفت کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس درخواست هفته پیش نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند و وزیر اول این منطقه را برای برگزاری همه پرسی درباره استقلال این منطقه و جدایی اسکاتلند از انگلیس رد کرد.

پاسخ جانسون را در روزی که موج گسترده استعفا‌های اعضای ارشد حزب و مقامات دولت به راه افتاده است، می‌توان تلاشی برای انحراف افکار عمومی و کاهش فشار‌ها ارزیابی کرد.

نخست وزیر انگلیس به وزیر اول اسکاتلند گفت اکنون زمان مناسبی برای برگزاری دومین همه پرسی برای استقلال اسکاتلند نیست. جانسون در نامه اش به استورجن نوشت از آنجایی که کشور در داخل و خارج با چالش‌های بی‌سابقه‌ای مواجه است، نمی‌توانم موافق باشم که اکنون زمان مناسبی برای همه پرسی بر سر سوالی است که آیا مردم اسکاتلند موافق استقلالند یا خیر، سوالی که یک بار در سال ۲۰۱۴ مردم اسکاتلند به وضوح به آن پاسخ دادند.

جانسون در عین حال ابراز تمایل کرد که در همه زمینه‌ها، با اسکاتلند به عنوان شریک همکاری کند تا دستاورد‌های بیشتری برای مردم رقم خورد. این در حالی است که رهبر حزب ملی اسکاتلند ۱۹ اکتبر سال آینده را به عنوان تاریخ برگزاری همه پرسی دیگر بر سر استقلال اسکاتلند و جدایی از انگلیس پیشنهاد کرد.

رهبر حزب ملی اسکاتلند هم به مخالفت جانسون با برگزاری همه پرسی استقلال در فضای مجازی پاسخ داد و بار دیگر بر ضرورت برگزاری همه پرسی بر سر استقلال اسکاتلند تاکید کرد. استورجن با اعلام اینکه اسکاتلند باید این حق را داشته باشد که استقلال را انتخاب کند ابراز امیدواری کرد: ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ این همه پرسی برگزار شود.

وی افزود: اگر مسیر استقلال از طریق همه پرسی محقق نشد، از راه انتخابات عمومی این موضوع را پیگیری خواهد کرد. دموکراسی اسکاتلند زندانی این نخست وزیر یا هیچ نخست وزیر دیگری نخواهد شد.

برچسب ها: انگلیس ، اسکاتلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار