مسافرین پرواز بیرجند - تهران گلایه‌مند از سرویس دهی نامناسب

مسافرین پرواز ۱۳ تیر بیرجند - تهران که با تأخیر مواجه شد، از وضعیت نامناسب سرویس دهی به مسافرین این پرواز گلایه‌مندند.

روز دوشنبه ۱۳ تیر بود که هواپیمای پرواز بیرجند - تهران به شماره ۵۷۵۶ با شش ساعت تأخیر به پرواز در آمد.

برای شرح دقیق موضوع تأخیر پرواز با یکی از مسافرین این هواپیما گفتگو کردیم.

این مسافر گفت: ساعت ۲۱:۴۰ دوشنبه به ما اعلام کردند هواپیما وارد فرودگاه بیرجند شده و ساعت پرواز ما ۲۲:۳۰ دقیقه است.

او گفت: این در حالی بود که به ما اعلام شد به دلیل وزش باد، پرواز تأخیر دارد و قادر به بلند شدن نیست؛ به همین دلیل تا ساعت ۱:۱۵ بامداد منتظر ماندیم.

ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد وارد هواپیما شدیم و بدون هیچگونه پذیرایی و تهویه مناسبی تا ساعت ۳ بامداد در هواپیما منتظر پرواز ماندیم.

ساعت ۳ به دلیل اینکه حال عمومی دو نفر از مسافرین مناسب نبود مجدداً از هواپیما پیاده شدیم تا عوامل اورژانس به دو مریض رسیدگی کنند.

نماینده شرکت هواپیمایی اعلام کرد برای اینکه هواپیما بتواند بلند شود باید ۲۵ مسافر انصراف دهند و در نهایت ساعت ۴:۳۰ بامداد هواپیما بلند شد و به سمت مقصد که همان تهران بود پرواز کرد.

در طول پرواز و شش ساعت تأخیر نه تنها از ما پذیرایی نشد بلکه در زمان تاخیر پرواز، هواپیما هیچ تهویه‌ای نداشت و دلجویی‌ از ما صورت نگرفت و این موضوعات باعث گلایه و ناراحتی مسافرین شد.

به دنبال گلایه مسافرین با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

از مسافرین پرواز بیرجند - تهران عذرخواهی می‌کنیم

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: از مسافرین پرواز بیرجند - تهران به دلیل تأخیر در پرواز هواپیما و سرویس دهی نامناسب به آنان عذرخواهی می‌کنیم.

او گفت: پرواز به دلیل وزش باد مناسب نبودن شرایط هوایی تأخیر داشت و بهترین تصمیم برای حفاظت از جان مسافرین، پرواز نکردن در آن شرایط بود.


بیشتر بخوانید


عباس زاده گفت: البته منکر سرویس دهی نامناسب به مسافرین نمی‌شویم و در طی جلسه‌ای که دیروز برگزار کردیم نیز تذکرات لازم را برای برقراری شرایط مناسب در زمان بروز این موارد ارائه کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: همچنان پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد و امیدواریم در دفعات بعدی شاهد بروز این موارد نباشیم.

ضرورت پیش بینی برای تکرار وضعیت

طهماسبی مدیرکل فرودگاه خراسان جنوبی گفت: در مورد پرواز ۱۳ تیر بیرجند - تهران، شرایط جوی حاکم باعث شد هواپیما نتواند از یکی از باند‌ها حرکت کند و برای حرکت از سمت باند دیگر، نیازمند کاهش ۴، ۵ تنی بار بودیم؛ بنابراین تصمیم گرفته شد تعدادی از مسافرین به صورت داوطلبانه از شرکت در پرواز انصراف دهند.

او گفت: سرعت باد در آن شب ۲۵ نات بود در حالی که سرعت باد مناسب برای پرواز ۱۰ تا ۱۲ نات است.

طهماسبی گفت: این پرواز در شرایط ایده آل انجام نشد و ساعت ۴ و ۵۷ دقیقه بامداد به سمت مقصد حرکت کرد.

مدیرکل فرودگاه خراسان جنوبی گفت: بعد از به وجود آمدن این مشکل تصمیم گرفته شد پیش بینی‌های لازم برای موارد تأخیر پرواز صورت گیرد و همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن تا ماه آینده بخشی از ترمینال زیر بار ترافیک رفته و امکان پذیرایی غیرگرم به صورت موقت در آن فراهم شود.

او گفت: شرکت هواپیمایی و فرودگاه مقصر تأخیر در پرواز نبود، اما شرایط نامناسب سرویس دهی به مسافرین گلایه‌ای بر حق است که امیدواریم مشابه آن دیگَر تکرار نشودَ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.