اضافه شدن ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس و تاکسی به ناوگان حمل و نقل شهری تبریز

شهردار تبریز از اضافه شدن ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲ هزار دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر تا پایان امسال خبر داد.

آقای هوشیار گفت: یکی از مهمترین حوزه‌های شهری که در طول یک دهه گذشته با مشکل روبرو بوده حمل و نقل عمومی است که با تدوین برنامه‌ای جامع و جلب حمایت و همراهی شورای اسلامی شهر تبریز برنامه‌های ویژه‌ای برای ترمیم و نوسازی خطوط مختلف حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری داریم.

 اولین مسئله در این حوزه سیستم حمل و نقل ریلی شهری است که تلاش داریم با تزریق یک‌هزار میلیارد تومان به خطوط ۱ و ۲ متروی تبریز عملیات اجرایی این پروژه را تکمیل کنیم.

اتوبوس‌های شهری فرسوده یکی از عوامل آلودگی هوای تبریز است که تلاش داریم تا پایان سال با الحاق ۳۰۰ دستگاه به ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به نوبه خود میزان آلودگی هوا را کاهش دهیم.

 برنامه‌ای جامع برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تدوین کرده‌ایم که طی آن دو هزار تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر در تصویب لایحه شهرداری تبریز مبنی بر مساعدت در اخذ تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تا پایان سال شاهد تردد تاکسی‌های جدید در سطح شهر و جمع‌آوری تاکسی‌های فرسوده خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار