ستاری در آئین افتتاح خانه خلاق و نوآوری دانشگاه پیام نور:

افتتاح خانه های خلاق، کارآفرینی در جامعه را گسترش می دهد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: افتتاح خانه های خلاق، کارآفرینی را در جامعه گسترش خواهند داد و فرهنگ عمومی را شکل می دهند.

سورنا ستاری در آئین افتتاح خانه خلاق و نوآوری دانشگاه پیام نور که هم اکنون در حال برگزاری است، گفت: وسعت دانشگاه پیام نور در سطح کشور بسیار زیاد است و می تواند پوشش خوبی خصوصا در مناطق محروم داشته باشد.

او گفت: تمام جوانان صاحب ایده و خلاقیت می توانند در آن ها ایده های خود را تجاری سازی کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تمام بحث ما در اقتصاد دانش بنیان، سرمایه گذاری بخش خصوصی را شامل می شود و خانه های خلاق هم توسط بخش خصوصی تاسیس و توسعه داده می شوند.

ستاری گفت: این یک فرهنگ عمومی است که شکل می گیرد و باعث افزایش تعداد خانه ها می شود. هزینه خاصی از طرف دولت برای توسعه خانه های خلاق انجام نمی دهیم. با افتتاح خانه های خلاق، کارآفرینی در جامعه گسترش خواهد یافت.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تسهیلات امور مالی، قانونی، استفاده از امکانات قانون جهش تولید که در آن بحث صنایع خلاق به رسمیت شناخته شده اند و مکانیزم ارزیابی آن در قانون ایجاد شده و فعال است؛ از جمله حمایت هایی است که صاحبان ایده با دریافت این تسهیلات خود را به سیستم دانش بنیان کشور وصل خواهند کرد و این موضوع باعث می شود تا جریان فرهنگی و کارآفرینی در جامعه ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.