مرمت ۴ نقطه از بازار تاریخی اراک در دستور کار قرار دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک گفت: عملیات عمرانی مرمت ۴ نقطه از بازار تاریخی اراک به زودی شروع خواهد شد.

پیمان عین القضات در جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

مرمت ۴ نقطه از بازار تاریخی اراک شامل دوگذر و دو سرای تاریخی تقوایی و سرای گلشن  و همچنین سنگ فرش کف بازار در دستور کار قرار دارد.

عملیات عمرانی این نقاط به زودی شروع خواهد شد و شورای شهر بعنوان مطالبه گر از سوی مردم و بازاریان موضوع را پیگیری خواهد کرد.

سال گذشته ۴ میلیارد وامسال نیز ۳ میلیارد تومان برای بازسازی بازار اختصاص یافته که متاسفانه باگذشت ۴ ماه از سال هنوز ریالی از این اعتبار هزینه نشده و شورای شهر تا رفع این مشکل پیگیر این موضوع هست.

لازم است زیرساخت‌های اولیه حداقل ۳ پارک مسافر، خیبر و پارک شهید باهنر فراهم شود و پارک آلومینیوم هم در مسیر برگشت مسافران تجهیز شود.

با توجه به فصل تابستان و گرما و حضور مردم در پارک‌ها و تفرجگاه ها‌ی شهر اراک و وجود ناهنجاری‌های اجتماعی و افراد ولگرد و موتورسواران و مواد فروش‌ها مقرر شد با کمک و مشارکت شهردای تا یک کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی تشکیل و در آن ناهنجاری‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم خدمات فرهنگی و اجتماعی خوبی را برای مردم در سطح پارک‌های شهر فراهم کنیم.


نشست اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک با ۴ دستور کار برگزار شد.

در این نشست قرائت نامه‌های واصله کمیسیون، ستاد خدمات سفر شهر اراک بارویکرد تابستان ۱۴۰۱، اولویت‌های مرمت بازار تاریخی اراک و آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در پارک‌ها و بوستان‌های اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مصوب شد با توجه به فصل تابستان وشروع مسافرت ها، برای رفاه حال مسافران مکان مناسبی طراحی شود، همچنین شهرداری به همراه میراث فرهنگی، اوقاف و امورخیریه و هیات امنای بازار در راستای مرمت و بازسازی بازار اراک مشارت داشته باشد و تا خدمات بیشتری ارائه کند.

همچنین دراین نشست مصوب شد یک کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی با کمک و مشارکت شهرداری تشکیل و در آن مسائل و ناهنجاری‌های اجتماعی در پارک‌ها و بوستان‌ها بررسی وبا شیوه‌های ایجابی خدمات و موضوعات فرهنگی و اجتماعیخوبی برای مردم فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
هنوز هم نتونستم درک کنم چرا خیابان محسنی که یکی از خیابان های اصلی شهره رو دارن عرضش رو کم می کنن و پیاده راه میزنن در حالی که اصل طرح ، عقب نشینی چند باب مغازه و خانه بود . اون همه هزینه ای که به پیمانکار میدین و هر روز هم نصفه کاره رها می کنن و میرن رو به صاحبان مغازه ها و خانه ها بدین و یک طبقه اجازه ی ساخت بهشون بدین که کسری زمینشون جبران بشه . این همه هزینه از جیب بیت المال برای طرحی که هیچ عقل سلیمی قبول نمیکنه عجیبه ...