همدان در آستانه تنش آبی شدید قرار دارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تنش آبی شدید در همدان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی پیرامون جلسه با وزیر نیرو، گفت: تا نیمه مردادماه در همدان، آب داریم و اگر فکری به حال آن نشود دچار تنش آبی شدید خواهیم شد.

او گفت: در این جلسه نسبت به تکمیل لوله‌گذاری از سد تالوار به همدان که ۱۸ کیلومتر از آن باقی مانده و همچنین رینگ ۱۶ کیلومتری انتقال آب از تصفیه‌خانه مهاجران به شرق همدان، تاکید شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: با این اقدامات، همدان از تنش آبی شدید نجات پیدا می‌کند تا در آینده به دنبال منابع پایدارتری باشیم.

فلاحی در رابطه با زمان اتمام طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان، گفت: نمی‌توانیم زمانی برای این کار تعیین کنیم و سرعت کار، تعیین کننده زمان اتمام پروژه است.

او گفت : قسمتی از مشکلات، مربوط به کمبود منابع است، اما مشکل اصلی این است که در چهار سال گذشته، پیشرفت پروژه صفر بوده و همدان را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم درخواست تانکر بیشتر، برای آب‌رسانی به روستا‌هایی که با تانکر، آب‌رسانی می‌شوند را مطرح کردیم همچنین ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای آب‌رسانی به روستا‌های مناطق محروم در پیشخور، درخواست شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اهمیت تکمیل برج‌های خنک‌کننده در نیروگاه شهید مفتح، توضیح داد: در این نیروگاه، فقط یک برج کامل شده و ما از وزیر درخواست داشتیم که این برج‌ها سریع‌تر تکمیل شوند تا بتوانیم از پسابی که در نیروگاه مصرف می‌شود، استفاده بهتری داشته باشیم.

فلاحی گفت: بعد از تنش آبی ممکن است به تنش برق برخورد کنیم، چون بیش از ظرفیت پست‌های برق از آن‌ها استفاده کرده و ممکن است برای تامین برق صنایع، دچار مشکل شویم بنابراین لازم است در این زمینه، اقدامات جدی صورت بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار