تشکیل مجمع نمایندگان حوضه آبریز دریاچه ارومیه در دستور کار قرار دارد

رییس حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه ارس گفت: تشکیل مجمع نمایندگان حوضه آبریز این دریاچه متشکل از نمایندگان استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان در راستای ایجاد همدلی برای احیای این پهنه مهم آبی در دستور کار قرار دارد.

 احمد قندهاری روز سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌های آبی آذربایجان غربی گفت: لزوم احیای دریاچه ارومیه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و احیای این پهنه آبی مهم می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات زیست محیطی جلوگیری کند.

 او می گوید:قصد داریم با همراهی نمایندگان مجلس با تمام ظرفیت و همدلی پروژه‌های احیای نگین فیروزه‌ای شمال غرب کشور را با اولویت پیگیری کنیم.

رییس حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه با اشاره به اینکه وزارت نیرو برای برطرف کردن مشکل آب در کشور به دنبال ایجاد هماهنگی و همراستایی سه قوه است، گفت: نمایندگان مجلس نیز می توانند با پیگیری تشکیل کارگروه یا کمیسیون ویژه آب در مجلس شورای اسلامی، به صورت اختصاصی برای بخش آب قانون گذاری و تصمیم سازی کنند.

قندهاری با اشاره به لزوم توجه به سدها در راستای ذخیره سازی آب گفت:برای سدهای آذربایجان غربی و طرح‌های توسعه‌ای ارس، مهندسی ارزش صورت می گیرد تا زمینه استفاده بهتر از این سدها فراهم شود.

در این بازدید از سد آغ چای و روستاهای پایین دست بازدید شده و از نزدیک در جریان مشکلات مردم منطقه قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.