کمک ۱.۷ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین

آمریکا و بانک جهانی از ارائه ۱.۷ میلیارد دلار کمک بیشتر به اوکراین خبر دادند.

درحالیکه اوکراین مجبور به پرداخت حقوق به کارکنان بخش بهداشت و ارائه خدمات دیگر در تحولات کنونی است، آمریکا و بانک جهانی در بیانیه‌ای از ارائه کمک ۱.۷ میلیارد دلاری بیشتر به این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس توسعه بین المللی آمریکا (USAID) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «این بودجه را آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، خزانه‌داری این کشور و بانک جهانی برای جبران کسری شدید بودجه به دلیل حمله نظامی روسیه به اوکراین در نظر گرفته‌اند.»

اوکراین مدعی است اغلب کارکنان بخش بهداشت بیمارستان‌ها را ترک کرده‌اند، برخی از بیمارستان‌ها تعطیل شده‌اند و کارکنانی که باقی‌مانده‌اند، در شرایطی وخیم به کار خود ادامه می‌دهند.

این در حالیست که «ویکتور لیاشکو» وزیر بهداشت اوکراین، گفت: «پرداخت حقوق کارکنان بهداشت به دلیل بار طاقت‌فرسا جنگ، هر ماه سخت‌تر می‌شود. این بودجه ۱.۷ میلیارد دلاری فقط یک حمایت مالی دیگر نیست. این سرمایه‌گذاری است که ما را یک قدم به پیروزی نزدیک‌تر می‌کند.»

تاکنون، آژانس توسعه جهانی آمریکا ۴ میلیارد دلار بودجه به اوکراین کمک کرده است. این سازمان گفته است که این بودجه برای انتقال گاز و برق به بیمارستان‌ها و مدارس، تامین کمک‌های بشردوستانه به شهروندان و پرداخت حقوق کارکنان و معلمان استفاده شده است.

«سامانتا پاور» مدیر این نهاد هم مدعی شد: «در حالی که حمله پوتین به اوکراین ادامه دارد، آمریکا با حمایت مالی به دولت اوکراین کمک می‌کند تا چراغ‌ها را روشن نگه دارد، خدمات ضروری را به شهروندان بی‌گناه ارائه دهد و به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که در حال ارائه حمایت‌های نجات دهنده هستند، حقوق پرداخت کند.»

ماه گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، از ارائه مجدد تسلیحات به اوکراین به ارزش یک میلیارد دلار خبر داد.

در آن زمان پنتاگون هم اعلام کرد بسته‌های تسلیحاتی تازه برای اوکراین شامل ۱۸ هوویتزر، ۳۶ هزار گلوله مهمات برای آنها، دو سامانه دفاعی ساحلی هارپون Harpoon, راکت‌های توپخانه، تجهیزات مخابراتی امن، هزاران وسیله دید در شب و منابع مالی برای آموزش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۵:۴۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
این طور که معلومه روسیه حق داشت به اکراین حمله کنه. ببین چه خبره که امریکا ذخایر خزانه رو تو اکراین خرج میکنه. آخرش جنگ با بمب اتمی تمام میشه.
آخرین اخبار