افزایش روند ابتلا به ویروس کرونا در استان همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: روند ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای تیر به ویژه در هفته اخیر افزایشی بوده است.

فاطمه ترکمان اسدی گفت: روند ابتلا به کووید ۱۹ در کشور‌های آمریکایی و اروپایی و در ۲۲ کشور که اغلب آن‌ها در همسایگی ایران قرار دارند رو به افزایش است و به تبع آن در کشورمان و در استان هم از ابتدای تیر روند ابتلا شامل مراجعان سرپایی و موارد بستری بیمارستانی رو به رشد است.

او گفت: روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان همدان، با توجه به همزمانی بازگشت حجاج ، در پیش بودن اربعین حسینی و ابتلای بالا به این ویروس در کشور‌های عراق و عربستان و از سوی دیگر تغییر زیر سویه این ویروس در جامعه افزایشی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:از طرف دیگر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حداقل ممکن رسیده است به گونه‌ای که شمار افراد دارای ماسک به ندرت دیده می‌شود و همین امر مجموعه علوم پزشکی را نسبت به ورود به پیک هفتم و ابتلای عمومی جامعه دغدغه‌مند و نگران کرده است.

ترکمان اسدی گفت: پیشتر سویه قالب کرونا در کشور ba ۲ بود، اما هم اکنون سویه ba ۴ , ba ۳ قالب شده که این سویه‌ها رفتار متفاوت و قابلیت سرایت بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد همچنین امکان عبور این سویه از سامانه ایمنی فرد مبتلا زیاد است.

او بهترین راهکار برای مصون ماندن افراد از کرونا را تزریق واکسن دانست و از همه مردم خواست علاوه بر توجه به توصیه‌های بهداشتی، به زدن ماسک در فضا‌های بسته، تکمیل نوبت واکسیناسیون و تزریق دُز سوم همچنین دریافت دُز چهارم پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دُز سوم اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در همه مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک محل سکونت تنوعی از واکسن‌های مختلف کووید ۱۹ موجود است و هم استانی‌ها با مراجعه به این مراکز می‌توانند واکسن مورد نظر را انتخاب کنند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان سه شهرستان «همدان، فامنین و بهار» در وضع زرد و مابقی شهرستان‌ها در وضع آبی کرونایی هستند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار