افزایش دانشجوی پزشکی خارجی در سال تحصیلی جدید

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در مهرماه امسال تعداد دانشجویان پزشکی در شیراز به ۲۵۰ نفر افزایش می‌یابد.

سید حسن  سراج  با اشاره به اینکه  علوم پزشکی در حوزه های مختلف از دانشگاه های برتر کشور محسوب می شود و ضمن ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم فارس و استان های همجوار، وظیفه آموزش به دانشجویان در رشته های مختلف علوم پزشکی را بر عهده دارد  گفت: در حال حاضر ۲۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستد که از ابتدای سال تحصیلی جدید در مهرماه به ۲۵۰ نفر افزایش می یابند.

او  با اشاره به  توانمندی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز و تاکید بر کیفی سازی آموزش در این مجموعه  گفت: توجه به تقویت و توسعه آموزش های تکمیلی و آموزش های پایه در دانشکده ها و مجتمع های آموزش سلامت شهرستان ها، از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آموزش است.

 سراج  گفت:  معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز  یک معاونت جوان است که مانند همه دانشگاه‌های کشور دفتر امور بین الملل دارد و تعداد دانشجویانی که از خارج کشور می‌آمدند اغلب تحت برنامه‌های بورسیه‌های دولت بود  که از سوی دولت دانشجویان خارجی بورس می شدند  و در ایران نحصیل می کردند اما از ۸ سال قبل با ورود سیاست کشوری، دانشگاه‌ها وارد فرآیند جذب دانشجویان شهریه پرداز خارجی شدند و  با توجه به کیفیت آموزش در کشور و دانشگاه‌هایی که برند شده بودند این اتفاق در دانشگاه علوم پزشکی شیراز روی داد که این دانشگاه  در این مسئله پیشگام بود و در سال ۹۳ معاونت بین الملل به صورت مستقل تشکیل شد.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:  سه وجه در بین الملل وجود دارد که وجه اول آن آموزش دانشجویان  خارجی یعنی هماهنگی در امور آموزش دانشجویان غیر ایرانی و شهریه پرداز، تبلیغات بین المللی دانشگاه، راه اندازی و پشتیبانی سایت انگلیسی دانشگاه، تولید و محتوای انگلیسی برای مراکز توریست درمانی، دانشکد‌ها، اماکن تفریحی و مراکز اداری دانشگاه‌ها است.

او گفت: یک قسمت دیگر در واقع پیگیری روابط بین الملل با دانشگاه‌های دیگر و ارگان‌های موظف بین المللی، اعتبار بخشی بین المللی دانشگاه، رتبه بندی‌های مرتبط  با رتبه بندی‌های بین المللی، یستن قرار داد‌ میان دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه‌های خارج از کشور است.

سراج  گفت: اتاق گردشگری سلامت در استانداری راه اندازی شده که استان فارس از نظر تعداد گردشگری سلامت در رتبه دوم و سوم بوده است که  در قسمت چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشرو بوده است.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در زمان کرونا فعالیت دانشگاه شیراز وارد رکورد شد که در ۴ سال پیش یکی از اتفاقات خوب برند سازی آموزشی بوده که هر ساله تعداد زیادی متقاضی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی داریم و بیشتیرین متقاضیان از کشور‌های هند، پاکستان، عراق، لبنان، افغانستان، شمال آفریقا و آسیای میانه هستند.

او گفت: سالیانه ۵۰ دانشجوی پزشکی جذب می‌شوند که با پرداخت شهریه در حال حاضر ۲۰۰ دوره رزیدنتی، فلوشیپ و فوق تخصصی داریم که ۷ نفر در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند و ۷ نفر هم فارغ التحصیل شدند.

سراج گفت: آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی، ترویج مسائل فرهنگی، پذیرش دانشجوی خارجی، مسائل مربوط به ویزای دانشجویی، انتقال ارز، و تبلیغات مرتبط از خدمات معاونت بین الملل دانشگاه علم پزشکی شیراز به دانشجویان خارجی است.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیشترین دانشجویان پزشکی متقاضیان آموزش زبان فارسی از کشور‌های آلمان، بلژیک، استرالیا، نیوز لند، انگلستان و آمریکا است.

او گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جزیره کیش دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت آموزش دوره‌های مختلف پزشکی با ارائه گواهینامه برای دانشجویان خارجی راه اندازی شده است.

سراج گفت: ارتباط با نحبگان خارج کشور، و تبادل دانشجو، قرار داد‌های بین دانشگاهی از برنامه‌های معاونت بین المل دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار