نصب سیستم‌های نورپردازی جدید در عمارت تاریخی ذوالفقاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: با همکاری موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان، سیستم‌های نورپردازی جدید در عمارت ذوالفقاری نصب شد.

 ارجمند گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان و موزه بوخوم فرانکفورت و دانشگاه بوخوم آلمان نورپردازی جدید درعمارت تاریخی ذوالفقاری انجام شد. تمامی هزینه‌های لازم برای انجام این عملیات توسط دانشگاه و موزه بوخوم آلمان پرداخت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان می گوید: هنر نورپردازی و طراحی آن، یکی از مؤثرترین عوامل در ایجاد حس فضای معماری است. هماهنگی نورپردازی با معماری می‌تواند یکی از عوامل تقویت‌کننده هویت یک مکان و ارتقای شخصیت ویژه آن باشد.

 به گفته ارجمند نصب سیستم‌های نورپردازی جدید در عمارت تاریخی ذوالفقاری باعث می‌شود که ارزش‌های فنی و هنری عناصر، فضا‌ها و تزئینات و معانی واقعی پنهان در معماری این بنای تاریخی برای گردشگران نمایش داده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: عمارت ذوالفقاری بنایی تاریخی با معماری بومی، در دوطبقه با دیوار‌های بلند و سقف‌های لمبه کاری شده با وجود مردان نمکی که بی‌نظیرترین مومیایی‌ها در دنیا هستند ارزشی مضاعف یافته است که در حال حاضر بقایای ۶ مرد نمکی در موزه باستان‌شناسی این عمارت تاریخی نگهداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.