پایش فضای مجازی با هدف ایجاد امنیت روانی در جامعه / برخورد قانونی با هنجار شکنان

رئیس کل دادگستری گلستان از اجرای طرح سالم سازی در همه مناطق گردشگری استان خبر داد .

حیدر آسیابی در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان گفت: سالم سازی فضای مناطق گردشگری و تفریحی استان مطالبه عمومی و قانونی و به درخواست مردم از پارک جنگلی النگدره گرگان آغاز و در همه مناطق گردشگری استان اجرا می‌شود.

آسیابی با اشاره به تلاش و برنامه ریزی دشمن در زمینه عفاف و حجاب گفت: برخورد با رفتار‌های ساختارشکنانه براساس قانون انجام می‌شود، اما باید در کنار آن گروه‌های مردمی تذکر لسانی و دستگاه‌های متولی فرهنگ بیشتر فعال شوند و مثل همیشه مردم در صف اول مقابله با بدحجابی هستند.

او در ادامه این نشست از آغاز بررسی و پایش ویژه فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب در رهنمود‌های اخیرشان در هفته قوه قضاییه مبنی بر حفظ امنیت روانی جامعه تاکید کردند و در همین راستا پایش فضای مجازی به عنوان مهم‌ترین بستر نشر اکاذیب و شایعات به صورت ویژه در استان آغاز شده است.

حیدر آسیابی گفت: انتشار شایعات پیش از بررسی درستی آن علاوه بر آن که سبب القا ناامیدی در جامعه می‌شود و امنیت روانی مردم را به هم می‌ریزد و اسیب جدی به سرمایه اجتماعی کشور وارد می‌کند.

او گفت: متاسفانه برخی اقدامات ناآگاهانه است به تصور نقد یا مطالبه گری به امنیت روانی جامعه آسیب می‌زنند در حالیکه نقد در چارچوب قانون مطبوعات، تعریف دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ما در دادگستری استان سه شماره ۰۹۱۱۱۷۵۶۱۱۴، ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷، ۰۹۰۳۳۷۴۲۴۱۰، برای سوت زنی و گزارش فساد اعلام کرده ایم تا افراد گزارش تخلفات را به دادگستری اعلام کنند و اگر کسی واقعا قصد گزارش فساد و سوت زنی دارد به این شماره‌ها اعلام کنند تا پس از بررسی صحت آن اقدام کنیم.

دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان امروز با حضور اعضای شورای قضایی استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در دادگستری استان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.