تأکید بایدن و هرتزوگ بر اهمیت شراکت آمریکا و رژیم صهیونیستی

همزمان با سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس رژیم صهیونیستی روابط میان دو طرف را بسیار مهم توصیف کردند.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه در دیدار با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شراکت با واشنگتن را برای این رژیم تعیین کننده توصیف کرد.

طبق گزارش الجزیره، اسحاق هرتزوگ گفت: «شراکت با آمریکا در برهه کنونی هم برای ما خیلی تعیین کننده است و هم برای خاورمیانه اهمیت زیادی دارد.»

رئیس رژیم صهیونیستی خطاب به بایدن افزود: «ما سندی آرشیوی از دیدار شما با "گولد مائیر" داریم که اشتیاق شما به اسرائیل را به خوبی نشان می‌دهد.»

او در پایان گفت: «ما عالی‌ترین نشان صداقت اسرائیل را به رئیس‌جمهور بایدن اهدا خواهیم کرد.»

جو بایدن نیز در این دیدار خود را محب رژیم صهیونیستی خواند و گفت: «شما می‌دانید که علاقه و تمایل من به اسرائیل عمیق است.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «در طول ۵۰ سال گذشته شاهد پیشرفت اسرائیل بوده ام که این پیشرف شبیه معجزه است.»

او در ادامه اضافه کرد: «خواهان روابط بسیار قوی با شما هستیم و اسرائیل می‌تواند سازنده صلح باشد؛ واشنگتن همیشه در کنار شما خواهد بود.»

بایدن در پایان گفت: «اسرائیل و آمریکا همواره برای پیشرفت خود به امید متکی بوده اند.»

رئیس‌جمهور آمریکا عصر دیروز چهارشنبه در اولین سفر خود به منطقه به عنوان رئیس‌جمهور وارد تل‌آویو شد و طی دیروز و امروز دیدار‌های متعددی را با مقام‌های رژیم صهیونیستی داشته است.

بایدن پس از اتمام برنامه‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، تل آویو را به مقصد ریاض برای دیدار با «ملک سلمان» پادشاه عربستان و شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس ترک خواهد کرد.

او امروز در سخنانی هدف از سفر خود به عربستان را تأمین منافع آمریکا عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار