به همت قرارگاه شهید ناصری

تلاش‌های جهادی، گلوی خشک کویرنشینان را سیراب می‌کند

قرارگاه شهید ناصری سپاه با اجرای طرح آبرسانی به روستا‌های مرزی خراسان جنوبی، آب را به ۶۰ روستای مرزی می‌رساند.

خراسان جنوبی یکی از استان‌های درگیر با کم آبی در سطح کشور است و بیشترین آسیب از این کم آبی را روستا‌های مرزی می‌بینند.

آبرسانی سیار به روستا‌های مرزی خراسان جنوبی قرارگاه شهید ناصری استان را بر آن داشت تا با شروع اقدامی جهادی، آب را به روستا‌های حوزه مرز استان برساند.

قرار است ۶۰ روستا از این طرح بهره‌مند شوند و تاکنون آب آشامیدنی به ۶ روستا رسیده است.

رفع تشنگی از روستاها با آبرسانی پایدار

یکی از اهالی روستا‌های مرزی خراسان جنوبی گفت: چشممان هر روز به جاده است تا ببینیم چه زمانی تانکر برایمان آب می‌آورد تا از آن استفاده کنیم.

او گفت: کام مردم کویر تشنه آب است و هر کس که بتواند در آبرسانی پایدار به روستا‌ها قدمی بردارد، به میدان بیاید و ما را از رنج بی آبی نجات دهد.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از اهالی روستا‌های مرزی خراسان جنوبی گفت: با کمک قرارگاه شهید ناصری سپاه پاسداران، آب به روستایمان رسیده و رنج‌ها تمام شده است.

او گفت: کارگرانی که در این طرح مشغول به کار هستند، بی وقفه تلاش می‌کنند و در گرمای طاقت فرسای کویر آب را به روستا‌های محروم می‌رسانند.

بهره مندی بیش از ۲ هزار خانوار از آب شرب

سردار تانکی فرمانده قرارگاه شهید ناصری گفت: باید طی طرح آبرسانی به روستاها، ۱۷ ایستگاه پمپاژ، ۱۷۸ کیلومتر شبکه انتقال و ۳۲ مخزن آب احداث شود.

او گفت: با اجرای کامل این طرح ۶۰ روستا از آب آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند که تاکنون آب به ۶ روستا رسیده است.

سردار تناکی گفت: علاوه بر آبرسانی، نهضت آبخیزداری نیز در حال اجرا است و تاکنون ۱۷ بند خاکی در مناطق مختلف استان احداث شده است.

یوسفی مسئول محرومیت زدایی قرارگاه شهید ناصری نیز گفت: با اجرای کامل طرح آبرسانی به روستا‌های مرزی، جمعیتی بالغ بر ۲ هزار خانوار از آب سالم برخوردار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار