راه اندازی مرکز خون گیری ثابت در اسدآباد

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از راه‌اندازی مرکز خونگیری این شهرستان در آینده نه چندان دور خبر داد.

ایرج صالحی گفت: باتوجه به نبود مرکز اهدا خون در اسدآباد و استقبال بالای مردم این شهرستان از اهدا خون راه اندازی مرکز خون گیری ثابت در این شهرستان در برنامه دانشکده قرار دارد که در همین رابطه مکان پیشنهادی دانشکده علوم پزشکی برای راه اندازی این مرکز توسط کارشناسان سازمان انتقال خون استان تایید و معرفی شده و به زودی مرکز خونگیری ثابت شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

او گفت:اکنون تغییرات ساختمانی برای راه اندازی درمان ناباروری در بخش زایمان بیمارستان قائم در حال انجام  و اعتبار و بودجه مورد نیاز برای راه اندازی آن از وزارتخانه گرفته شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: در استان همدان چنین مرکزی فعالیت ندارد و این طرح با توجه به مستقل بودن دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد اکنون تنها مختص به شهرستان اسدآباد است و  با راه اندازی این بخش علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان اسدآبادی ارائه خدمات به شهروندان سایر شهرستان‌های استان و نیز شهرستان‌های همجوار، چون سنقر، کنگاور، قروه نیز میسر خواهد شد.

صالحی گفت: برای راه اندازی این بخش از طرف وزارتخانه تنها دارای دو ماه فرصت هستیم و با تغییرات ساختمانی لازم برای تجهیز بخش،  وزارت بهداشت بودجه لازم دیگری را در اختیار دانشکده قرار خواهد داد.

او گفت: راه اندازی این بخش مژده خوبی برای زوج‌های نابارور اسدآبادی و حرکت بزرگی در سطح استان همدان در بحث درمان ناباروری زوج‌های جوان خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباداز راه اندازی بخش ICU ویژه کودکان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تغییرات ساختمانی این بخش نیز در دست انجام است و تجهیزات مورد نیاز آن با اعتباری افزون بر دو میلیارد تومان تامین شده و برای تغییرات ساختمانی نیز به اعتباری افزون بر ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

صالحی همچنین با بیان اینکه طرح توسعه ICU بخش بزرگسالان بیمارستان قائم (عج) در اواخر سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسید، گفت: متاسفانه شهرستان اسدآباد فاقد بخش مسمومیت‌ها بوده و  به همین واسطه بیماران دچار مسمومیت به  مرکز استان اعزام می‌شوند و در حال حاضر بیشترین اعزام موارد بیماران  شهرستان به مرکز استان به بیماران دچار مسمومیت اختصاص دارد که به منظور مرتفع شدن میزان موارد اعزام بیماران دچار مسمومیت به جد پیگیر راه اندازی بخش مسمومیت بیمارستان قائم (عج) هستیم.

برچسب ها: علوم پزشکی ، خون گیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.