ایجاد ۳۰ هزار شغل جدید برکت برای خوزستانی‌ها

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: ستاد اجرایی فرمان امام امسال ۳۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای مردم خوزستان ایجاد می‌کند.

مرتضی نیازی گفت: برای امسال راه‌اندازی ۱۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان خوزستان در دستور کار است که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۳۰ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این مناطق به دنبال دارد. 

نیازی گفت: ۲۹ شهرستان و یک‌هزار و ۲۵۵ روستای استان خوزستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد قرار دارند.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۵۹ مجری و تسهیل‌گر اشتغال این بنیاد در مناطق محروم و روستایی استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

او گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹ هزار طرح اشتغال‌زایی با ظرفیت ۵۸ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در مناطق کم‌برخوردار استان به بهره‌برداری کامل رسیده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: تاکنون یک‌هزار و ۳۶۰ طرح اشتغال برای زنان سرپرست خانوار استان راه‌اندازی شده است. همچنین ۳۰۷ طرح نیز مخصوص معلولین و افراد کم‌توان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته نیازی، شهر‌های ایذه، بندر ماهشهر، شوشتر، اهواز و دزفول بیشترین سهم را از طرح‌های اشتغال بنیاد برکت در استان خوزستان داشته‌اند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره میزان اشتغال ایجاد شده برای زنان و مردان در خوزستان گفت: ۳۵ درصد کارآفرینان بنیاد در خوزستان را بانوان و عمدتا زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست تشکیل می‌دهند.

نیازی گفت: عملکرد تاثیرگذار بنیاد برکت و ایجاد اعتماد متقابل با جوامع بومی باعث جذب منابع ۳۵۰ میلیارد ریالی از محل مشارکت‌های مردمی و خیرین استان شده است.

او گفت: ۲۵۴ طرح اشتغال‌زایی در استان خوزستان از محل اعتبار مشارکت‌های مردمی راه‌اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار